دوربینی برای تمام فصول!

دوربین دیجیتالی Samsung Pro ۸۱۵ همه چیز که در یک دوربین حرفه ای یافت می شود را داراست و قیمت آن نیز به درستی از رقبایش کمتر است. ما بارها گفته ایم که محصولات شرکت هایی چون ال-جی و سامسونگ …

دوربین دیجیتالی Samsung Pro ۸۱۵ همه چیز که در یک دوربین حرفه ای یافت می شود را داراست و قیمت آن نیز به درستی از رقبایش کمتر است.
ما بارها گفته ایم که محصولات شرکت هایی چون ال-جی و سامسونگ از کیفیت بالایی برخوردار نیستند و تنها با تبلیغات و اسم در کردن در کشور ما فعالیت خود را افزایش داده اند.
البته این شرکت ها در تمامی نقاط جهان فروش دارند ولی حقیقت این است که چنین شرکت هایی با عرضه محصولات بسیاری هر نوع مشتری را به ظاهر راضی می کنند و به مشتری این اطمینان را می دهند که فلان دستگاه دیجیتالی تمامی کارهایی که دیگر دستگاه های دیجیتالی می کنند را انجام می دهد و البته قیمتش نیز کمتر از دستگاه های مشابه بوده و در بعضی شرایط دارای توستر یا گرم کنی چیزی نیز هست.
امروز می خواهیم یکی از محصولات موفق شرکت سامسونگ که به قول &#۰۳۹;&#۰۳۹;بازار&#۰۳۹;&#۰۳۹; اشتباهی خوب از درون محصولات سامسونگ در آمده را معرفی کنیم.
دوربین دیجیتالی Samsung Pro ۸۱۵ همه چیز که در یک دوربین حرفه ای یافت می شود را داراست و قیمت آن نیز به درستی از رقبایش کمتر است ولی از توستر و گرم کن خبری نیست.
این دوربین دارای تمامی کنترل های دستی که در دوربین های SLR یافت می شود است و برای عکاسان نیمه حرفه ای خوب است که هنوز نمی خواهند به دنبال خرید لنز و تعویض و ... بروند. این دوربین دارای لنزی است که می تواند هم Wide و هم Tele باشد و در نتیجه حواس عکاسان را به عکس می سپارد و نه به دوربین.
این دوربین دارای سنسور ۸ مگاپیکسلی است که می تواند عکس را با کیفیت ۳۲۶۴x۲۴۴۸ عرضه نماید و آن را برای عملیات های بعدی ذخیره نماید. زوم این دوربین نیز خارق العاده به نظر می رسد.
این دستگاه دارای زوم اپتیکال ۱۵x است که رکورد شرکت پاناسونیک را در بین مطالب ما با ۱۰x زده است. بعلاوه این دوربین دارای زوم دیجیتال ۴x است که برای باز بینی عکس مناسب است. این لنز ساخت شرکت Scheneider-Kreuznach و از شیشه مخصوص ساخته شده است. زوم این دستگاه در زبان ۳۵ میلیمتری برابر با ۲۸-۴۲۰ است که در نوع خود فوق العاده است.
صفحه نمایش این دستگاه نیز از دیگر نقاط قوت آن است. این صفحه نمایش ۳.۵ اینچ قطر دارد و دارای تکنولوژی ضد بازتاب، تکنولوژی TFT و ... است.
سرعت توقف شاتر این دوربین تنها ۰.۰۵ ثانیه و سرعت روشن شدن دستگاه ۱ ثانیه است که مناسب به نظر می رسد. این دستگاه دارای فاصله یاب ۹ نقطه ای است که می توان با انتخاب حالات مختلف از آن به صورت اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و تمام دستی استفاده نمود.
فلاش این دستگاه اتوماتیک بوده و به صورت خودکار تمامی مقادیر را تنظیم می کند. این دوربین می تواند با کیفیت ۶۴۰x۴۸۰ پیکسل با ۲۵ فریم در ثانیه فیلم برداری نماید.
اندازه این دوربین ۳.۴x۵.۲x۵.۷ اینچ است و قیمت آن ۸۰۰ دلار است. از امکانات حرفه ای این دوربین به صورت خلاصه می توان به سرعت شاتر ۲-۱/۴۰۰۰ ثانیه، مقدار دیافراگم ۲.۲-۴.۶ و ISO ۵۰,۱۰۰,۲۰۰,۴۰۰,۸۰۰ اشاره کرد.