تاریخچه CORD

ین کمپانی در سال ۱۹۲۹ توسط شخصی بنام Erretlobban Cord در آمریکا تأسیس و اولین اتومبیل دیفرانسیل جلو را در این کشور تولید نمود . Cord قبل از تأسیس این کارخانه در زمینه خرید و فروش اتومبیل های Ford در …

ین کمپانی در سال ۱۹۲۹ توسط شخصی بنام Erretlobban Cord در آمریکا تأسیس و اولین اتومبیل دیفرانسیل جلو را در این کشور تولید نمود .
Cord قبل از تأسیس این کارخانه در زمینه خرید و فروش اتومبیل های Ford در شهر Los Angeles فعالیت داشته و در این کار متضرر شده و در حالیکه فقط ۲۰ دلار پول برایش باقی مانده بود ، تصمیم گرفت تا شانس خود را در شهر Chicago به شغلی دیگر امتحان کند و در آنجا بعنوان فروشنده Moon استخدام شد و توانست مدل Victory را با بازاریابی خوب ، به مدلی مشهور تبدیل کند .
استعداد فروشندگی او سبب شد تا در سن ۲۰ سالگی ثروت زیادی جمع آوری کند و درآمدی در حدود پانزده برابر یک کارگر ماهر داشته باشد . با کاهش فروش مدل Cord ، Victory تصمیم به خرید کمپانی Aubum گرفت .
وی با خرید این کمپانی و سرمایه گذاری و سازماندهی مجدد ، کارخانه را در Aubum گسترش داد .
کمپانی Cord برای کسب اعتبار از دست رفته خود در اکتبر ۱۹۲۹ اتومبیل Cord L۲۹ را به نمایش گذاشت این اتومبیل دیفرانسیل جلو با موتور هشت سیلندر و ۴۹۰۰cc و قدرتی مدل ۱۲۵bhp ، توجه بسیاری را بخود جلب نمود . تولید سری های J Duesenberg بمدت طولانی ادامه داشت . این سری در چهار اتاق مختلق تولید می شد.
تولید این اتومبیل تا سال ۱۹۳۲ ، بدترین سال فروش در آمریکا پس از جنگ جهانی اول ، ادامه یافت و تا آن زمان حدود۴۴۲۹ دستگاه از آن تولید شد . رکورد فروش در اوایل دهه ۱۹۳۰ به ضرر Cord تمام شد و تولید این کارخانه تای سال ۱۹۳۶ افزایش نیافته و در این سال Cord مدل کاملاً جدید ۸۱۰ را که توسط Gordon Buehirg طراحی شده بود به بازار عرضه کرد .
این مدل جدید نیز دیفرانسیل جلو و دارای موتور Lycoming V۸ ۴۷۰۰cc با دور موتور ۳۵۰۰ دور در دقیقه ، بوده و قدرتی معادل ۱۲۵ذاح تولید می کرد.
مدل سوپر شارژر دار این اتومبیل در سال ۱۹۳۷ با نام ۸۱۲ عرضه شد که قدرتی معادل ۱۹۵bhp تولید می کرد اما این مدل حیرت آور و بسیار گران قیمت از فروش بالایی برخوردار نشد ، چرا که برای زمان خودش بسیار مدرن بود ، ولی در سال های بعد اعتبار زیادی کسب کرد .
علی رغم اینکه کمپانی Cord در طول حیات خود ، اتومبیل هایی بسیار با ارزش تولید کرد ، ولی قربانی قیمت بالای تولیدات و نیز رکود طولانی بازار شد .
راننده سابق اتومبیل های مسابقه ای کمپانی Cord ، در سال ۱۹۲۸ کارخانه Duesenberg و همچنین کارخانه Lycoming را خریداری کرد .
تولیدات کمپانی Aubum در سال ۱۹۳۶ کاهش یافت و Duesenberg در سال ۱۹۳۷به Cord پیوست .
در همین سال Cord ورشکست شد . اما سهام او در کمپانی Lycoming که در طول جنگ جهانی دوم موتور هواپیما تولید می کرد ، باعث نجاتش شد .
Cord پس ار پشت سر گذاشتن موفقیت و شکستهای بسیار تولید تعدادی از زیباترین اتومبیل های جهان سرانجام در سال ۱۹۷۴ در گذشت .