كیك‌های خانگی

• كیك پنیر با طعم توت فرنگی مواد لازم برای نان كیك: یك بسته بیسكویت گندم كامل، ۱۰۰ گرم كره ۸۰ گرم شكر، كمی نمك،یك سوم قاشق چای خوری دارچین. مخلوط پنیر:۲۵۰ گرم پنیر خامه‌ای فیلادلفیا۲۵۰، …

• كیك پنیر با طعم توت فرنگی
مواد لازم برای نان كیك:
یك بسته بیسكویت گندم كامل، ۱۰۰ گرم كره
۸۰ گرم شكر، كمی نمك،یك سوم قاشق چای خوری دارچین.
مخلوط پنیر:۲۵۰ گرم پنیر خامه‌ای فیلادلفیا۲۵۰، گرم خامه زده شده۵۰، میلی لیتر شیر۱۰۰، گرم پودر شكر یا پودر قند۳، ورقه ژلاتین۱۰۰، گرم توت فرنگی،چند برگ نعنا برای تزئین.
بیسكویت‌ها را در یك كیسه فریزر بریزید و با ضربات پشت قاشق یا وردنه آنها را خرد كنید. كره را از قبل در دمای معمولی اتاق قرار دهید تا كاملاً نرم شود. خرده بیسكویت‌ها را با كره، شكر، نمك و دارچین مخلوط كنید و سپس این مخلوط را در یك قالب گرد بریزید. با پشت قاشق مخلوط را به ته قالب بفشارید و آن را با ضخامت یكنواخت در قالب پخش كنید. قالب را در یخچال بگذارید تا مخلوط بیسكویت و كره كاملاً سفت شود.خامه را خوب بزنید و سپس پودر شكر یا قند را به آن بیفزایید و به هم زدن ادامه دهید تا در خامه حل شود.شیر را در ظرف مناسبی ریخته روی حرارت اجاق گاز قرار دهید تا به جوش آید. آن را از روی حرارت بردارید و ژلاتین را خرد كرده در آن بریزید. مخلوط شیر و ژلاتین را هم بزنید تا ژلاتین كاملاً حل شود. آن را با پنیر خامه‌ای مخلوط كنید و در آخر خامه را افزوده، هم بزنید و سپس در قالب روی لایه بیسكویت بریزید. قالب را در یخچال قرار دهید و بگذارید حدود یك ساعت بماند. پس از بسته شدن مخلوط پنیر كیك پنیر را از قالب خارج كنید و روی كیك را با لایه نازكی از مربا یا مارمالاد توت فرنگی بپوشانید. سپس كیك را بریده و هر قطعه را با یك گل خامه، یك عدد توت فرنگی درسته و چند برگ نعنا بیارایید و سرو نمایید.
• پودینگ شكلات
مواد لازم: ۱۵۰ گرم شكلات تلخ، ۱۵۰ گرم كره،یك دوم قاشق چای خوری وانیل۱۵۰، میلی‌لیتر آب گرم۱۱۰، گرم پودر قند۴، عدد تخم مرغ۲۵، گرم آرد برنج،یك قاشق چای خوری بیكینگ پودر.
فر را روشن كرده و با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم نمایید تا گرم شود. شكلات را به قطعات كوچك خرد كنید و با كره در ظرف نسوزی قرار داده آن را در ظرف بزرگتری حاوی آب جوش بگذارید تا ذوب شوند. به محض اینكه شكلات كاملاً ذوب شد، آن را از روی حرارت بردارید و وانیل را اضافه كنید. سپس آب گرم و پودر قند را افزوده و خوب هم بزنید تا كاملاً یكنواخت شوند.زرده و سفیده تخم مرغ‌ها را به دقت از هم جدا كنید. زرده‌ها را با قاشق كمی هم بزنید و سپس آن را به مخلوط شكلات اضافه كنید و مجدداً خوب هم بزنید تا مخلوط یكنواخت شود. آرد برنج و بیكینگ پودر را در مخلوط الك كنید و هم بزنید.سفیده تخم مرغ‌ها را جداگانه با همزن برقی بزنید تا كاملاً سفید و سفت شوند كه اگر ظرف را برگردانید از آن بیرون نریزند. سفیده را به آرامی هم زده و در حال هم زدن مخلوط شكلات به آن اضافه كنید. حالا مایه پودینگ را در یك ظرف یا قالب مخصوص پای و پودینگ كه از قبل داخل آن را كمی چرب كرده اید، بریزید و آن را در سینی فر قرار دهید. سینی فر را تا ارتفاع مناسب از لبه قالب با آب جوش پر كنید و بگذارید پودینگ ۱۰ دقیقه با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد بپزد. سپس حرارت را به ۱۶۰ درجه سانتی گراد كاهش داده و آن را حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه دیگر با این دما طبخ نمایید. سطح پودینگ پس از آماده شدن باید سفت شده باشد. در حالی كه وسط آن هنوز كاملاً بسته نشده است. روی پودینگ كمی پودر قند بپاشید و آن را با چند گل خامه از خامه زده شده، توت فرنگی، تمشك یا برشی از میوه‌های در دسترس مانند كیوی یا پرتقال بیارایید. پودینگ شكلات را می‌توانید داغ، گرم و یا سرد سرو نمایید.