خوزستان

مقبره دانیال نبی در شوش خوزستان از قدیمی ترین خاستگاه های تمدن در جهان به شمار می آید ، آثار تاریخی ۸۰۰۰ ساله در شوش، معبد ۳۲۰۰ ساله چغازمبیل، آرامگاه دانیال نبی در شوش، شهر …

مقبره دانیال نبی در شوش خوزستان از قدیمی ترین خاستگاه های تمدن در جهان به شمار می آید ، آثار تاریخی ۸۰۰۰ ساله در شوش، معبد ۳۲۰۰ ساله چغازمبیل، آرامگاه دانیال نبی در شوش، شهر تاریخی جندی شاپور در نزدیکی دزفول ، آسیابهای شوشتر و کاخ زمستانی آپادانا تنها نمونه هایی از جاذبه های تاریخی استان نفت خیز خوزستان است.
شاید برایتان جالب باشد بدانید که اولین دانشگاه جهان یعنی دانشگاه جندی شاپور درخوزستان بنا شده بود و همچنین اولین آب تصفیه شده جهان هم در معبد ۵ طبقه چغازمبیل بدست می آمده. متاسفانه عدم رسیدگی کافی به مجموعه های تاریخی خوزستان و فرهنگ پائین بازدیدکنندگان از این مجموعه ها دست به دست هم داده اند تا روز به روز شاهد از دست رفتن این گنجینه های ملی باشیم به عنوان مثال در عکسی از کاخ آپادانا به قول معروف یادگاری کنده کاری شده ی تازه ای را مشاهده می کنید. متاسفانه هر ساله در ایام نوروز شاهد تخریب هر چه بیشتر آثار تاریخی و طبیعی ایران هستیم به خاطر دارم دوستی تعریف می کرد که افرادی را دیده که پس از بازدید از غار شکفت انگیز علیصدر قطعه ای استالاگتیت را با خود به عنوان سوغات می بردند!