شروع حرف زدن با کودک

حرف زدن با کودکان در هر زمینه‌ای مهارت‌های زبانی او را ارتقا می‌بخشد. بنابراین چگونگی حرف زدن والدین با کودکان و نحوهٔ صحبت کردن آنها با کودک به‌طور مستقیم بر یادگیری زبان …

حرف زدن با کودکان در هر زمینه‌ای مهارت‌های زبانی او را ارتقا می‌بخشد. بنابراین چگونگی حرف زدن والدین با کودکان و نحوهٔ صحبت کردن آنها با کودک به‌طور مستقیم بر یادگیری زبان در بزرگسالی تأثیرگذار است.
● چند نکته در این مورد لازم به‌ذکر است:
وی را بخوانید و منتظر پاسخ او باشید: با او صحبت کنید و آن‌قدر ساکت باشید تا جواب خود را بشنوید. با کودکتان نقش بازی کنید! اجازه دهید که کودک گهگاهی خیال‌بافی کند و این خیال‌بافی را به زبان بیاورد و به شما انتقال دهد و این خیال‌بافی به‌صورت پرسش و پاسخ با شما باشد.
خواندن لیست‌های مختلف و دارای ریتم برای کودک لذت‌بخش است، لیست‌هائی که در مکان‌های عمومی، اتوبوس و غیره مشاهده می‌کنید.
ارتباط و آمد و رفت و مسافرت در زود شروع شدن حرف زدن کودک مؤثر و مفید است.
شعر خواندن برای کودک، روزنامه خواندن و شعرهای مورد علاقهٔ کودک برای او نیز در حرف زدن خوب کودک مؤثر است.
هنگامی‌که جلوی یک تابلو می‌ایستید توضیحات تابلو را برای کودکتان بخوانید و با او در حین نگاه کردن به آن صحبت کنید و رنگ‌های جدید را به او معرفی کنید به این‌که احساس کنید که او متوجه نمی‌شود.
اگر کودکتان در حرف زدن بی‌حوصلگی نشان دهد با او مدارا کنید و با این حال با او حرف بزنید و اگر زمانی است که می‌خندد با او بخندید.
در حین حرف زدن با کودکتان حالات چهره‌تان را تغییر دهید و تا جائی‌که می‌توانید یک‌نواخت صحبت نکیند و صدایتان را بالا و پائین کنید.
این امور تا اندازه‌ای بر روی تسریع و سهولت حرف زدن کودکتان تأثیرگذار است.