لوازم آرایشی گیاهی

قدمت استفاده از گیاهان برای مصارف آرایشی به سالهای آغاز تمدن بشر باز می‌گردد. پنج هزار سال پیش، مصریان باستان موی خود را با مخلوطی از حنا و نیل، رنگ و آن را با مرزنجوش معطر می‌كردند. …

قدمت استفاده از گیاهان برای مصارف آرایشی به سالهای آغاز تمدن بشر باز می‌گردد. پنج هزار سال پیش، مصریان باستان موی خود را با مخلوطی از حنا و نیل، رنگ و آن را با مرزنجوش معطر می‌كردند. در قرن اول میلاد، گالن‌ پزشك مشهور یونانی‌اولین كرم مرطوب كننده‌ی پوست را با روغن زیتون، موم زنبور عسل و گلاب تهیه كرد. اسانسهای گیاهی به خاطر معطر كردن پوست همواره برای ماساژ و حمام گرفتن به كار می‌رفته‌اند .
در سالهای اخیر، به دلیل حساسیت‌هایی كه پوست و مو نسبت به فرآورده‌های شیمیایی نشان داده‌اند، اكثر مردم دوباره به استفاده از فرآورده‌های گیاهی آرایشی پوست و مو روی آورده‌اند، كه بسیاری از آنها طبق دستور العمل‌هایی كه پیشینیان در قرن‌های گذشته استفاده می‌كرده‌اند. تولید لوسیون‌های گیاهی نیازی به آزمایش بر روی حیوانات ندارند و نیز تهیه‌ی داروهای گیاهی اصولا&#۰۳۹;&#۰۳۹; آلودگی بسیار كمتری در محیط زیست ایجاد می‌كنند. استفاده‌ی مرتب از فرآورده‌های گیاهی باعث تقویت پوست و رشد موها می‌شود، اما برای نتیجه گرفتن بهتر باید بیشتر به باغ و صحرا و طبیعت نزدیك شد و برای حفظ سلامتی، شیوه‌ی زندگی و نحوه‌ی تغذیه را نیز به تناسب استفاده از گیاهان هماهنگ ساخت .
گیاهان نقش مهمی در حفظ سلامت روحی ما ایفا می‌كنند. عطرهایی كه توسط روغنهای گیاهی آزاد می‌شوند، به طور مستقیم بر روی مغز اثر می‌گذارند و اسانس‌های مخصوص می‌توانند فرد را شاداب كنند و موجب آرامش خاطر شوند. گیاهانی مثل اسطوخودوس با بوی تازه و پاك خود می‌تواند گذشته را در ما زنده كند .
● گیاهان مخصوص مراقبت از پوست
▪ پاك كردن پوست: برای اینكه پوست صورت خود را پاك كنید، با دم كرده‌ی بنفشه عطری، شكوفه‌ی همیشه بهار و بومادران صورت خود را مرطوب نمایید .