بحث ناتوانی با ملوین آنتونی

وقتی درباره شیوه تمرین جهت افزایش حجم از دیگران سؤال می‌کنید شاید بعضی‌ها بگویند نباید همه ست‌های تمرین را تا ناتوانی اجراء کنید و تنها در آخرین ست از هر حرکت باید عضله را …

وقتی درباره شیوه تمرین جهت افزایش حجم از دیگران سؤال می‌کنید شاید بعضی‌ها بگویند نباید همه ست‌های تمرین را تا ناتوانی اجراء کنید و تنها در آخرین ست از هر حرکت باید عضله را به ناتوانی برسید. از طرفی این احتمال هم وجود دارد که بشنوید برای حجم باید در هر ست ناتوانی عضله پیش بروید و حتی از تکنیک‌های عبور از ناتوانی مثل تکرارهای اضافی هم استفاده کنید. بحث و اختلاف‌نظر در این موارد زیاد است. افرادی که به شما می‌گویند نباید تا ناتوانی تمرین کنید درکی از چگونگی ساخته شدن حجم عضلانی ندارند چنانچه قصد دارید عضلات را به تطبیق‌پذیری وادار کنید باید از آنچه قبلاً انجام داده‌اید جلو بزنید تا عضلات هم ضخامت بیشتری بگیرند. زمانی‌که بدنم به خوبی گرم شده باشد تقریباً همه ست‌های تمرین خود را تا رسیدن به ناتوانی انجام می‌دهم و معمولاً هم برای هر حرکت ۴ ست اجراء می‌کنم.
چنانچه در سطح پیشرفته نیستید (یعنی کمتر از ۵ الی ۶ سال سابقه تمرین دارید)
برایتان احتمالاً ۳ ست کفایت می‌کند می‌توانید گاهی اوقات از ناتوانی هم فراتر بروید اما این کار را نباید همیشه انجام دهید.
عبور از مرز ناتوانی فشار سخت‌تری روی سیستم عصبی بدن وارد می‌کند و باعث تخریب عضلانی بیشتری می‌شود که در نتیجه آن برای ریکاوری و بازسازی نیاز به زمان طولانی‌تری وجود دارد. یعنی وقتی تکنیک‌هائی مثل تکرارهای اضافی یا ست‌های کم کردنی را برای تمرین عضله‌ای مورد استفاده قرار می‌دهید پس از آن باید که فرصت استراحت بیشتری در اختیار آن گروه عضلانی قرار دهید تا بازسازی شود.
در این مواقع خودم از حضور یک بار تمرینی بهره می‌برم تا ایمنی بیشتری حین تمرین داشته باشم ضمن اینکه برخی از این تکنیک‌ها بدون حضور فرد کمکی قابل اجراء نیستند.
نکته اصلی برای به خاطر سپردن این است که شدت تمرین باید با ریکاوری تناسب داشته باشد یعنی باید استراحت و تغذیه‌تان در حد تمرینی که انجام می‌دهید باشد. اگر تا رسیدن به ناتوانی یا حتی فرار از آن تمرین کنید اما زمان کافی بین جلسات تمرین برای استراحت را فراهم نمی‌کنید یا اینکه به اندازه کافی در هر وعده غذائی در روز پروتئین و کربوهیدرات مرغوب به بدن نمی‌رسانید. بدن نمی‌تواند ریکاوری شود و در نهایت رشدی هم نخواهید کرد. کم تعداد نیستند بدنسازانی که بیش از اندازه به تمرین تمرکز می‌کنند بدون اینکه توجهی به استراحت و تغذیه خود داشته باشند و همواره از اینکه نتیجه‌ای به‌دست نمی‌آورند متعجب هستند