اتصال دو کامپیوتر به صورت بی‌سیم

برای اتصال دو کامپیوتر با استفاده از کارت شبکه از کابل کراس استفاده می‌شود که سرعت بسیار خوبی را هم برای ما فراهم می‌آورد. البته این روش به خاطر محدودیت فاصله‌ی دو کامپیوتر …

برای اتصال دو کامپیوتر با استفاده از کارت شبکه از کابل کراس استفاده می‌شود که سرعت بسیار خوبی را هم برای ما فراهم می‌آورد. البته این روش به خاطر محدودیت فاصله‌ی دو کامپیوتر از هم می‌تواند مشکلاتی را برای کاربران به وجود آورد، شبکه کردن دو کامپیوتر به صورت بی‌سیم به هم می‌تواند تا حدی این مشکل را حل کند.
در وبلاگ "یادداشت‌های دو دانشجوی آی‌تی" به نشانی http://itstart.blogfa.com در ادامه شرح نحوه‌ی اتصال به این روش به صورت بیان شده است:
برای ایجاد یك اتصال بی‌سیم (ad hoc) در قسمت Network Connection از Control Panel ویا در System Tray (كنار ساعت) بر روی آیكن wireless دابل كلیك كنید.
سر برگ Wireless Networks را انتخاب كنید. سپس بر روی دكمه Add كلیك كنید. در پنجره‌ی جدید برای شبكه خود نامی را انخاب كنید و تیك هر دو Check box را بزنید. دو بار بر روی كلید OK كلیك كنید تاپنجره‌ها بسته شوند. اكنون شبكهad hoc شما نصب شده است.
Network Connection را باز كنید سپس Wireless Networks را انتخاب كنید. بایستی در پنجره باز شده، شبكه ad hoc را به عنوان computer to computer ببینید. ممكن است برای این كار refresh صفحه لازم باشد. در صورتیكه باز نتوانستید شبكه‌ی خودتان را ببینید باید شبكه خودتان را منحصر به ad hoc كنید. بدین صورت كه در سر برگ Wireless networks بر روی advance كلیك كنید و در صفحه‌ی باز شده گزینه سوم یعنی شبكه ad hoc را انتخاب كنید .