روز زمین پاک

خداوند كسی است كه زمین را برای شما جایگاه امن و آرامش قرار داد و آسمان را همچون سقفی؛ و شما را صورتگری كرد، و صورتتان را نیكو آفرید؛ و از چیزهایی پاكیزه به شما روزی داد؛ این است …

خداوند كسی است كه زمین را برای شما جایگاه امن و آرامش قرار داد و آسمان را همچون سقفی؛ و شما را صورتگری كرد، و صورتتان را نیكو آفرید؛ و از چیزهایی پاكیزه به شما روزی داد؛ این است خداوند پروردگار شما! جاوید و پربركت است خداوندی كه پروردگار عالمیان است‏! (غافر آیه ۶۴)
امسال ۳۷ سال برگزاری جشن «روز زمین» است که در ایران با عنوان جشن «روز زمین پاک» برگزار می گردد. جشن «روز زمین» همه ساله در ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت در بیش از ۱۵۰ کشور جهان برگزار می گردد. از برنامه های جهانی این روز به صدا در آمدن طبل صلح در کشورهای مختلف این کره زیبای خاکی می باشد. تمام طبل نوازان در مكانی مشخص به اجرای برنامه پرداختند. امسال جشن روز زمین پاک با هدف پاکسازی زمین و محیط زیست کشور از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و با همکاری دیگر ارگان ها در سراسر ایران برگزار شد. هدف از برگزاری این جشن نهادینه كردن فرهنگ پاكیزه نگهداشتن زمین در كشور می باشد كه هر سال با محوریتی خاص برگزار می‌شود.