حسین آبشناسان

سیزدهمین رئیس تاریخ فدراسیون فوتبال ایران است. آبشناسان بعد از محسن حداد، حسین سیاسی، دكتر كنی، حسین مبشر، حسین سروری و مصطفی مكری، هفتمین رئیس تاریخ فدراسیون فوتبال در …

سیزدهمین رئیس تاریخ فدراسیون فوتبال ایران است. آبشناسان بعد از محسن حداد، حسین سیاسی، دكتر كنی، حسین مبشر، حسین سروری و مصطفی مكری، هفتمین رئیس تاریخ فدراسیون فوتبال در ایران بود كه مسئولیت هدایت تیم ملی فوتبال كشورمان را دوبار بر عهده داشت. آبشناسان اولین بار از مرداد ماه سال ۶۰ به دنبال بركناری هادی طاووسی رئیس فدراسیون فوتبال شد و این مسئولیت را ۷ ماه تا اسفند ماه سال ۱۳۶۰ بر عهده داشت. دومین بار در شهریور ماه سال ۱۳۶۱ بود كه او مسئولیت مورد نظر را بر عهده گرفت و این بار این مسئولیت را تا اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۲، یعنی ۸ ماه عهده دار بود. بین ۲ دوره مدیریت حسین آبشناسان، حسین راغفر رئیس فدراسیون فوتبال بود.
● سابقه بازیگری
حسین آبشناسان سانتر فوروارد تیم های فوتبال شعاع و برق تهران بود. او از گلزنان خوب تیم شعاع تهران بود كه اواخر عمر بازیگری خود را در تیم برق سپری كرد. آبشناسان یك بار هم به تیم ملی جوانان دعوت شد و در بازی بین ۲ تیم پاس و تیم ملی جوانان كه بازی خداحافظی حسن حبیبی از فوتبال بود شركت كرد. در این بازی سراستانلی راس رئیس وقت فدراسیون بین المللی فوتبال- فیفا در صحنه حاضر بود.
● كلاس مربیگری
حسین آبشناسان بلافاصله بعد از پایان دوره فوتبال جامه مربیگری را به تن كرد. او در كلاسهای مربیگری فوتبال كه مدرس آن دغار كرام بود شركت كرد و سابقه مربیگری كلاسیك را در كارنامه خود دارد.
▪ دوره اول
دوره اول مدیریت آبشناسان از مرداد تا اسفند سال ۱۳۶۰ به طول انجامید، مهمترین فعالیت فوتبال ایران در این دوره برگزاری و پایان مسابقات فوتبال باشگاههای تهران، انجام مسابقات جام حذفی تهران و بالاخره انجام مسابقات فوتبال جام بین المللی وحدت در تهران بود.
▪ دوره دوم
دوره دوم مدیریت حسین آبشناسان یكی از مهمترین دوره های مدیریت فوتبال بعد از انقلاب بود. در این مدت تیم ملی فوتبال در بازی های آسیایی ۱۹۸۲ دهلی نو شركت كرد. آبشناسان كه در این زمان رئیس فدراسیون فوتبال بود حكم سرمربیگری تیم ملی را به نام خود زد و جلال چراغپور مربی تیم ملی شد. در بازی های آسیایی ۱۹۸۲ دهلی نو تیم ملی فوتبال كشورمان در مرحله یك چهارم نهایی از كویت شكست خورد و حذف شد. در دوره دوم مدیریت حسین آبشناسان مسابقات فوتبال باشگاههای تهران با شركت ۱۸ تیم برگزار شد و جام حذفی به صورت منطقه ای با حضور تیم های باشگاههای تهران به اضافه مناطق ۲۰ گانه تهران برگزار شد.