۱۸ فروردین ـ ۷ آوریل ـ افزایش اكراه از ازدواج رسمی

روزنامه های آمریكا پنجم آوریل گزارشی منتشر كرده بودند كه بی سابقه به نظر می رسد و در نتیجه می تواند رویداد تاریخی به شمار آورده شود. این گزارش نشان می دهد كه روز پیش از آن« زینس …

روزنامه های آمریكا پنجم آوریل گزارشی منتشر كرده بودند كه بی سابقه به نظر می رسد و در نتیجه می تواند رویداد تاریخی به شمار آورده شود. این گزارش نشان می دهد كه روز پیش از آن« زینس اوهیر» ۹۵ ساله ساكن اوكلاهما با بانو « سالی وارن » ۹۴ ساله رسما ازدواج كرده بود . این دو بیش از ۷۵ سال بایكدیگر زندگی داشتند و ازدواجشان از نوع «كامان لا Common Law» بود . این دو دارای چند فرزند و نوه ونتیجه مشترك بوده اند. زینس و سالی هنگام ثبت ازدواجشان گفتندكه چون ازعمرشان چیزی باقی نمانده و دیگر از تشریفات طلاق بیم ندارندحاضر به ثبت آن شدند.
در كشورهای مسیحی كه طلاق دشوارتر از نقاط دیگر است ، مشكلات قضایی طلاق بسیاری از مردم را متوجه ازدواج خودمانی (كامان لا ــ قرارداد شفاهی) كرده است.
برای حل این مسئله از چند سال پیش در بسیاری از ایالتهای آمریكا ازدواج آزمایشی ( كاوننت ) قانونی شده است كه چون طرفین تعهد دائمی برای آن نمی سپارند طلاق آن تشریفات سخت ندارد . این نوع ازدواج با اعلام رضایت طرفین آن می تواند تبدیل به دائم شود. ازدواج غیر رسمی ( كانكوباین ) از صدها سال پیش در چین مرسوم بوده است.