تغییر جهت متون Text Direction و زبان صفحه کلید Keyboard Language

برای تایپ فارسی باید ابتدا زبان Windows را به زبان فارسی تغییر داد و همچنین مانند نوشتار فارسی باید ساختار واژه پرداز ورد را راست به چپ Right to Left کرد همچنین در تایپ متون لاتین نیز باید زبان …

برای تایپ فارسی باید ابتدا زبان Windows را به زبان فارسی تغییر داد و همچنین مانند نوشتار فارسی باید ساختار واژه پرداز ورد را راست به چپ Right to Left کرد همچنین در تایپ متون لاتین نیز باید زبان صفحه کلید را به انگلیسی و جهت متون را از چپ به راست Left to Right تغییر داد .
▪ نکته ۱: در یک سند Word شما می توانید هر دو حالت نوشتاری لاتین و فارسی را داشته باشید اما در یک سطر یا پاراگراف فقط یکی از دو حالت راست به چپ و یا چپ به راست را می توان استفاده کرد .
▪ نکته ۲: در صورتی که با ساختار چپ به راست شروع به تایپ فارسی کنید با مشکلاتی مانند حرکت معکوس کلید های مکان نمای راست و چپ و پرش کلمات لاتین در ابتدا یا انتهای متون فارسی مواجه خواهید شد.
● برای تغییر زبان ویندوز به روش های زیر می توان عمل کرد :
با فشردن همزمان کلید های Alt + Shift سمت راست صفحه کلید، زبان به فارسی تغییر می کند و با فشردن همان کلیدها در سمت چپ صفحه کلید زبان ویندوز به زبان انگلیسی تغییر میکند .
استفاه از کلید تغییر زبان در نوار کار ویندوز و انتخاب زبان فارسی و برای تایپ لاتین انتخاب گزینه English .
استفاده از کلید تغییر زبان در نوار ابزار قالب بندی.
● برای تغییر جهت متون Direction به روش های زیر می توان عمل کرد :
با فشردن کلید های Ctrl + Shift سمت راست صفحه کلید ، جهت نوشتاری راست به چپ تغییر می کند و برای چپ به راست باید کلید های Ctrl + Shift سمت چپ صفحه کلید را فشرد.
استفاده از کلید در نوار ابزار قالب بندی برای راست به چپ کردن متون و از کلید برای چپ به راست کردن متون استفاده می شود .
مثال زیر جمله ای است که شامل یک واژه لاتین در میان واژگان فارسی است .
واژه پرداز word امکان تایپ فارسی را فراهم کرده است. (جهت متن راست به چپ است و جمله درست دیده می شود.)
واژه پرداز word .امکان تایپ فارسی را فراهم کرده است
(جهت متن چپ به راست است و جمله نادرست دیده می شود.)