سوانح عضلانی

● کشیدگی عضله: کشیدگی عضله تحریک ناگهانی و شدید عضله است که با خون ریزی (خون مردگی) خود را نشان می دهد. کشیدگی عضله موجب انعقاد خون می شود که باید معالجه شود . در همان لحظه کمپرس سرد …

● کشیدگی عضله:
کشیدگی عضله تحریک ناگهانی و شدید عضله است که با خون ریزی (خون مردگی) خود را نشان می دهد. کشیدگی عضله موجب انعقاد خون می شود که باید معالجه شود . در همان لحظه کمپرس سرد درد را تسکین می دهد . فوتبالیستی که دچار کشیدگی عضله شده است ، می تواند به بازی ادامه دهد اما قدرت بدنی اش کم می شود .
● گرفتگی عضله:
گرفتگی عضله انقباض نسبتا طولانی و دردناک آن است که مانع از حرکت فرد می شود . این حالت زمانی پیش می آید که جریان خون در عضلات سرعت کافی ندارد تا مواد زائد انباشته شده در بدن را حمل کنند . در این هنگام عضله خسته می شود و شما ناگهان درد شدید و غیر قابل تحملی را احساس می کنید . اگر برای شما گرفتگی عضله پیش آمد ، آن را مالش داده و نوک پا را به سمت زانو بکشید . در صورت گرفتگی شدید عضله ، مالش آن و کمپرس گرم موثر است.
● جدائی عضله از محل پیوند:
این حالت به علت پارگی بافت های عضلانی پیش می آید . دلایل آن مانند کشیدگی عضله بوده و درد آن بسیار شدید است .
● پارگی عضلانی :
هر عضله ای می تواند پاره شود .
● التهاب زرد پی :
التهاب زرد پی یکی از آسیب دیدگی های شایع در فوتبال است . اصطکاک های مکرر و فعالیت زیاد می تواند به التهاب زرد پی منجر شود . التهاب زرد پی دردناک ، متورم و قرمز است . بهترین علاج آن استراحت است .