خورش قارچ

از فواید انواع قارچ ها هر چه بگوییم باز هم كم گفته ایم. قارچ را می توان كباب كرد، سرخ نمود و یا از آن خورش فراهم آورد. در زیر مواد اولیه و دستور پخت خورش قارچ را آورده ایم. كدبانوی …

از فواید انواع قارچ ها هر چه بگوییم باز هم كم گفته ایم. قارچ را می توان كباب كرد، سرخ نمود و یا از آن خورش فراهم آورد. در زیر مواد اولیه و دستور پخت خورش قارچ را آورده ایم. كدبانوی منزل كافی است برای طبخ آن، ۶۰ دقیقه وقت بگذارد.
● مواد لازم برای ۵ تا ۶ نفر:
▪ مرغ: یك عدد متوسط،
▪ قارچ: یك كیلو،
▪ پیاز سرخ كرده: ۴ قاشق سوپ خوری،
▪ زرده تخم مرغ: ۳ عدد، آرد: یك قاشق سوپ خوری،
▪ آبلیمو: نصف استكان،
▪ زعفران ساییده و روغن آب كرده
▪ نمك و فلفل به مقدار دلخواه و كافی.
● شیوه پخت:
مرغ را با دو لیوان آب و پیاز سرخ شده و نمك و فلفل می گذاریم بپزد. قارچ ها را پس از خوب شستن، به قطعات درشت خرد می كنیم بعد از سرخ كردن، آرد را روی آن می پاشیم و كمی تفت می دهیم و به مرغ اضافه می كنیم.
سپس آبلیمو و زعفران را به خورش می افزاییم كمی كه غلیظ شد، زرده های تخم مرغ را به آن اضافه می كنیم و مرتب هم می زنیم تا زرده ها یك جا بسته نشود. خورش یكی دو جوش دیگر كه زد آن را از روی آتش برمی داریم.
چنان چه قارچ تازه در منزل ندارید می توانید از دو قوطی متوسط كنسرو قارچ استفاده كنید. در این صورت آب كنسرو را هم در خورش می ریزیم. كنسرو قارچ، به سرخ كردن نیاز ندارد و می توان آن را موقع ریختن تخم مرغ، به ظرف غذا بیفزاییم.