۱۹ آذر ـ برخی دیگر از رویدادهای ۱۰ دسامبر

● ۴۴۵: پاپ لئو ( لئون) در شورای سران كلیساها در رم دستور مبارزه با آیین مانوی را داد كه در اروپا رو به پیشرفت و گسترش بود. ● ۱۱۹۸: ابن رشد اندیشمند عرب اسپانیایی درگذشت. ● ۱۵۲۰: مارتین …

● ۴۴۵: پاپ لئو ( لئون) در شورای سران كلیساها در رم دستور مبارزه با آیین مانوی را داد كه در اروپا رو به پیشرفت و گسترش بود.
● ۱۱۹۸: ابن رشد اندیشمند عرب اسپانیایی درگذشت.
● ۱۵۲۰: مارتین لوتر یكی از دو بنیادگذار پروتستانیسم حكم پاپ را كه خواسته بود حرفهای خود را پس بگیرد در آتش افكند و سوزاند.
● ۱۸۱۰: ناپلئون مناطق هانوور ، برمن ، هامبورگ ، لاون بورگ و لوبك را ضمیمه فرانسه كرد.
● ۱۹۴۰: ( زمان جنگ دوم) : میان ایران و آلمان یك پیمان بازرگانی امضاء شد و درست در همین ماه در سال۱۹۵۰ ( ۱۳۲۹ خورشیدی ، بعد از جنگ ) قرارداد بازرگانی دیگری میان دو كشور به امضاء رسید.
● ۱۹۴۱: نیروهای امپراتوری ژاپن در لوزان فیلیپین پیاده شدند و جزیره گوام را كه هردو متعلق به آمریكا بودند متصرف گردیدند و ناو پرنس آو ویلیز انگلستان را در آبهای سنگاپور غرق كردند.
● ۱۹۵۲: بوشهر در زمان حكومت دكتر مصدق بندر آزاد اعلام شد.
● ۲۰۰۴: به گزارش تلویزیون سی بی اس، چون در چین استفاده از « ستیم سل » قانونی است و با این تكنیك می شود بیماران قند ، افراد فلج و بیماری های ستون فقرات و ... را درمان كرد، برخی از بیماران آمریكایی كه نیاز به چنین درمانی دارند به آن كشور می روند.