پیراشكی بلوچیز

●مواد لازم : ▪پنیر بلو چیز خرد شده :: یك پیمانه ▪پنیر خامه ای :: یك دوم پیمانه ▪كره :: ۱۰۰ گرم ▪آب یا شیر :: یك پیمانه ▪تخم مرغ :: ۲ عدد ▪زرده تخم مرغ :: ۱ عدد ▪آرد الك شده :: یك پیمانه ▪نمك :: یك هشتم …

●مواد لازم :
▪پنیر بلو چیز خرد شده :: یك پیمانه
▪پنیر خامه ای :: یك دوم پیمانه
▪كره :: ۱۰۰ گرم
▪آب یا شیر :: یك پیمانه
▪تخم مرغ :: ۲ عدد
▪زرده تخم مرغ :: ۱ عدد
▪آرد الك شده :: یك پیمانه
▪نمك :: یك هشتم قاشق چایخوری
▪دارچین :: به میزان لازم
▪خامه :: به میزان لازم
●طرز تهیه :
پنیر و زرده تخم مرغ را در كاسه كوچكی با همزن می زنیم تا پف كند . سیبها را پوست می كنیم و آن را به صورت ورقه ورقه خرد می كنیم ، ۳ قاشق غذا خوری كره در ماهیمتابه می ریزیم و رد حرارت متوسط سیبها را اضافه می كنیم ، زمانی كه سیبها نرم شدند ، دارچین را می افزاییم و از روی حرارت بر می داریم .
●طرز تهیه كرپ :
آرد را با نمك الك می كنیم ، در ظرفی جداگانه آب یا شیر را با تخم مرغ ها می زنیم و سپس آرد به آن اضافه می كنیم . ماهیتابه با چرب نموده و روی حرارت متوسط قرار می دهیم . مخلوط را داخل ماهیتابه می ریزیم به طوری كه ته ماهیتابه را بپوشاند ، یك طرف كرپ باید به مدت یك تا دو دقیقه بپزد . حدود دو الی دو و نیم قاشق چایخوری از مایه پیراشكی وسط كرپ نپخته ریخته و به صورت بغچه تا می‌كنیم ، ۲ تا ۳ قاشق سوپخوری كرده روی حرارت متوسط آب می كنیم و حدود ۳ تا ۴ دقیقه كرپها را در آن سرخ می كنیم تا دو طرف آن طلایی شود . در انتها كرپها را با سیبها و خامه تزئین می كنیم .