از دكتر اینترنت بپرسید

●فرامینگهام- سیستم Apple Xserve تازه خریداری شده ما، دارای یك كنترلر RAID سخت افزاری است، اما كارت ویدیویی ندارد. متوجه شده‌ایم كه مراحل تنظیم معمولی سیستم به یك سیستم مكینتاش دیگر احتیاج …

●فرامینگهام- سیستم Apple Xserve تازه خریداری شده ما، دارای یك كنترلر RAID سخت افزاری است، اما كارت ویدیویی ندارد. متوجه شده‌ایم كه مراحل تنظیم معمولی سیستم به یك سیستم مكینتاش دیگر احتیاج دارد. ما Mac دیگری نداریم و پورت سریال كنسول فعال نیست. با این وضع آیا می‌توانیم تنظیم سیستم را كامل كنیم؟
شاید بتوانیم با Apple Remote Desktop این كار را انجام دهیم، اما نمی‌دانم كه چطور آن را با فرمان روشن كردن به كار بیاندازیم تا كلاینت‌های NVC ویندوز بتوانند متصل شوند. می‌توانید از Secure Shell استفاده كنید تا متصل شوید و بتوانید فایل‌های مختلف را در Xserve كپی كنید، سپس بكوشید برای Xserve یك كپی از OSX vnc را از آدرس www.networkworld.com, DocFinder:۱۶۲۵ دریافت كنید و یك كپی از Real VNC را نیز از آدرس www.realvnc.com برای كلاینت ویندوز تهیه كنید.
دو مسئله ممكن است كار را سخت كند، اول باید ادرس Xservers IP را وقتی بوت می‌كنید پیدا كنید، و باید تصویر دیسك OSXvnc را كه از diskutil در Xserve استفاده می‌كند unpack كنیم. سند سازی از فایل‌های تصاویر دیسك در حال بالا آمدن در www.apple.com/server وجود دارند. پس از آنكه Xserve بوت كرد، از DHCP استفاده می‌كند تا یك آدرس IP را بدست آورد، پس باید بتوانید IP را در میز كلاینت DHCP Server پیدا كنید. به محض آنكه OSXvnc در سرور نصب شد، می‌توانید از Real VNC برای اتصال از PC ویندوز استفاده كنید، سپس از ابزارهای setup سرور OSX GUI برای تكمیل مراحل نصب استفاده كنید.
نویسنده: Steve Blass
Network World
مترجم: زهره چكنی