قطعه قطعه کردن عکس‌های بزرگ

●Paint shop Pro ۹/۸: قطعه قطعه کردن عکس‌های بزرگ ●مشکل: هنگامی که عکس‌های بزرگ را در سایت وب خود قرار می دهید، تا عکس به صورت کامل نمایش داده شود. وقت زیادی صرف می‌شود. اما نه می‌خواهید از عکس‌هایی …

●Paint shop Pro ۹/۸: قطعه قطعه کردن عکس‌های بزرگ
●مشکل:
هنگامی که عکس‌های بزرگ را در سایت وب خود قرار می دهید، تا عکس به صورت کامل نمایش داده شود. وقت زیادی صرف می‌شود. اما نه می‌خواهید از عکس‌هایی با دقت صفحه کمتر استفاده کنید و نه می‌خواهید که صبر شخص مراجعه کننده سر بیاید.
●راه حل:
▪ اگر عکس‌های بزرگ را به قطعات کوچکتری تبدیل کنید که تکه تکه در صفحه نمایان شوند، کار را برای مراجعه کنندگان راحت‌‌تر می‌شود. نرم‌افزار PaintShop Pro برای اینکار ابزار مناسبی را ارائه می‌دهد. روش کار بسیار راحت است، شما عکسی را به قطعات کوچکی تبدیل می‌کنید و سپس صفحه HTML درست می‌کنید که این قطعات را دوباره به هم چسابنده و عکس کاملی را نشان دهد.
نه اینکه در سرعت تغییر فراوانی پیش بیاید اما مراجعه کننده از هر قطعه قسمتی را می بیند و احساس بهتری نسبت به وقتی که یک عکس کامل بزرگ به آرامی باز می‌شود، پیدا می‌کند.
●در Paint Pro اینگونه عمل کنید:
۱) ابتدا عکس را وارد برنامه کنید و گزینه‌های زیر را برگزینید:
File->Export->Pictures subdivison
سپس گزینه مقابل را فعال کنید:
Optimize all of the picture و قالب عکسی را مشخص کنید.
۲)عکس مورد نظر را به گونه‌ای با صفحه تناسب دهید که همه عکس برای شما قابل دید باشد. سپس ابزار سوم از چپ به نام "cut up" راانتخاب کنید.
۳) سپس با ماوس روی قسمتی از عکس که می‌خواهید در آنجا برش افقی را منظور کنید، کلیک نمائید. اینکار را تا پایان تقسیم تمامی برش‌های افقی ادامه دهید. اگر احیانا برشی را اشتباه انتخاب کردید می‌توانید توسط ابزار پاک کن که در لیست ابزار وجود دارد، برش را دوباره از بین ببرید.
۴) هم اکنون تنها خطوط عمودی باقی مانده‌اند.
با کمک ابزار "cut up" بر روی بالاترین قسمت عکس کلیک کنید. دکمه ماوس را نگه داشته و ماوس را تا پایین عکس بکشید.
این کار را آنقدر تکرار کنید تا تمامی خطوط عمودی تشکیل شوند.
۵) برای اینکه صفحه HTML و قطعات عکس‌ها را درست کنید، گزینه "save" را برگزینید . دایرکتوری مقصد را برای انتقال انتخاب کنید و اسمی را برای فایل HTML انتخاب کنید. مثلا، "index.html" البته فقط اگر قرار است که به عنوان صفحه شروع انتخاب شود.
سپس دوباره گزینه "save" را کلیک کنید.
Paint shop Pro ۹/۸ : قطعه قطعه و کم کردن
اگر یک گرافیک وب را به قسمت‌های زیادی تبدیل کنید، می‌توانید علاوه بر آن زمان کامل شدن عکس را کمتر کنید. توجه داشته باشید که عکس را تا آنجا که امکان دارد به گونه‌ای قطعه قطعه کنید که قطعات بزرگ یکرنگ زیاد بوجود آمده باشند.
این بخش‌های گرافیکی را می‌توانید پس از انتقال به بزرگی پیکسل "۱x۱" بدون هیچگونه کمبود کیفیتی تبدیل کنید.
برای این کار آن را توسط Drag & drop به راحتی به پنجره Paint shop Pro بکشید، سپس گزینه‌های زیر را انتخاب کنید:
"Picture->resize" برای پهنا و ارتفاع عدد یک را وارد کنید و سپس گزینه "OK" را کلیک کنید. سپس توسط گزینه‌های File->Save و سپس File->Close می‌توانید عکس را با همان نام ثبت کنید.
فایل HTML قسمت‌ها را دوباره به راحتی و درستی تنظیم می‌کند.
مترجم: وهاب حاجی باقری