انار دوست قلب و عروق

یكی از بررسیهای اخیر پزشكی بر روی آب انار نشان میدهد كه نوشیدن یك لیوان آب انار در روز میتواند از بروز بیماریهای قلب و عروق جلوگیری كند و سلامتی و بهزیستی آن را تضمین نماید. آب …

یكی از بررسیهای اخیر پزشكی بر روی آب انار نشان میدهد كه نوشیدن یك لیوان آب انار در روز میتواند از بروز بیماریهای قلب و عروق جلوگیری كند و سلامتی و بهزیستی آن را تضمین نماید. آب انار حاوی مقدار قابل ملاحظه ای آنتی اكسیدان های مختلف است كه جلو عملكرد رادیكالهای آزاد را گرفته و نمیگذارد برخی از مواد موجود در بدن مانند كلسترول اكسیده شود و بر DNA سلولها اثر نامطلوب به جا گذارد و در نتیجه بیماری مزمن بروز نماید. آب انار علاوه بر خواص آنتی اكسیدانی آن نمیگذارد پلاكهایی در داخل عروق تشكیل شود و راه عبور خون را مسدود كرده و مشكلات غیر قابل جبرانی را به وجود آورد.
پژوهشگران اسرائیلی در سالهای اخیر بررسیهای جالبی را برروی آب انار انجام داده اند و عقیده دارند كه هنوز دانشمندان به خوبی به خواص غذایی و دارویی آب انار پی نبرده اند و امیدوارند محققان تغذیه پزشكی با توجه به آنچه كه در طب سنتی دنیا مخصوصا خاورمیانه و ایران در مورد انار نوشته شده بتوانند بیشتر در مورد این غذای طبیعی بررسی كنند و بهتر آن را بشناسانند. در سالهای اخیر مقدار مصرف انار در بسیاری از كشورهای دنیا افزایش یافته. مثلا در انگلستان كه هرگز توجهی به انار نمیشد استفاده از آن فقط در یك سال گذشته ۱۰ برابر شده و هر ساله بیشتر از نیم میلیون لیتر آب انار به مصرف میرسد.
در یك بررسی علمی در كالیفرنیا و بر روی ۴۵ بیمار مبتلا به بیماریهای قلبی كه به دو دسته تقسیم شده بودند معلوم گردید كه بیمارانی كه روزی یك چهارم لیتر (۲۵۰ میلی لیتر) آب انار مصرف میكردند ۱۷ درصد بهتر بهبود یافته اند. به عبارت دیگر نوشیدن آب انار ناهنجاریهای قلب و عروق را كاهش داده و بر كیفیت زندگی بیمار افزوده. آب انار جریان خون را در قلب و عروق سریعتر كرده و به عروق حالت نرمی و غیرشكنندگی میدهد.