چین و چروک

رد پای زمان بر روی پوست به شکل چین و چروک دیده می شود. برخی از این چین ها خطوط متناسبی است که به چهره شخصیت دلخواهی می بخشد، اما بسیاری از آنها نیز ژرف و زود رس و ناخوش آیند هستند …

رد پای زمان بر روی پوست به شکل چین و چروک دیده می شود. برخی از این چین ها خطوط متناسبی است که به چهره شخصیت دلخواهی می بخشد، اما بسیاری از آنها نیز ژرف و زود رس و ناخوش آیند هستند و دلیل پیداییشان کمبود چربی و رطوبت یا آرایش همیشگی و یا کمبود پروتئین است.
پوست به مقدار کافی پروتئین و ویتامین های A, B, C, D, E نیاز دارد و کمبود هر یک از این مواد مشکلات زیادی برای پوست فراهم می کند.
افزون بر پروتئین و ویتامین ها، آب به میزان ۵ تا ۶ لیوان در روز و نیز ورزش چهره و اندام از نیازهای طبیعی پوست است و از پیری زودرس جلوگیری می کند.
ماساژ صورت و گردن یکی دیگر از عوامل سالم نگهداری پوست است. به خاطر داشته باشید که هرگز بدون کمک گیری از کرم مرطوب کننده، پوست را ماساژ ندهید. پس از آنکه مقداری کرم روی پوست نشاندید، به این شکل ماساژ پوست را آغاز کنید :
• برای ماساژ گردن و چانه، دست را از پایین به طرف بالا حرکت دهید.
• اطراف چانه را از پایین به بالا ماساژ دهید و دست ها را به طرف گوش ها پیش ببرید.
• خطوط اطراف دهان را ـ که چین های خنده هستند ـ با نوک انگشت اشاره دو دست به شکل دورانی به طور قرینه ماساژ دهید و از بالای گونه ها به طرف گوشه خارجی چشم ادامه دهید.
• برای زیر چشم، انگشت اشاره را به آرامی از روی بینی ـ پایینتر از حد فاصل ابروها ـ به طرف شقیقه های حرکت دهید.
• برای ماساژ پیشانی، دست ها را میان دو ابرو قرار دهید و از پایین به طرف بالا حرکت دهید. سپس با دو انگشت اشاره و میانی دو دست، ضربه هایی پیاپی و یکنواخت به پوست پیشانی بزنید و پس از آن دست ها را از میان ابروها به طرف شقیقه ها پیش ببرید.