واریس و راه‌های درمان

واریس، بیشتراز آنكه یك بیماری باشد، نوعی عارضه است كه معمولاً خطری برای سلامتی انسان ندارد. این عارضه در هر سنی ممكن است بروز یابد، ولی گفته می شود كه در سنین زیر ۲۵ سال، امكان …

واریس، بیشتراز آنكه یك بیماری باشد، نوعی عارضه است كه معمولاً خطری برای سلامتی انسان ندارد. این عارضه در هر سنی ممكن است بروز یابد، ولی گفته می شود كه در سنین زیر ۲۵ سال، امكان بروز ندارد و در میان گروههای جمعیتی، زنان بیشتر از مردان به آن مبتلا می شوند.
عامل بروز عارضه واریس، خون كثیف بدن است كه در رفت و برگشتهایش به رگها و عضلات بدن، دریچه یا دریچه های پمپاژ دچار اختلال می شود و به این ترتیب خون كثیف به پاها پس زده می شود و در نتیجه وریدهای سطحی، پرخون و متورم خواهند شد.
واریس در صورت ابتلا به یك بیماری مزمن كبدی در سایر اعضای بدن هم ممكن است بروز پیدا كند كه باعث بالا رفتن فشار خون سیاهرگ خواهد شد.
چاقی، ایستادنهای مستمر بدون تحرك برای مدتی طولانی و نیز استفاده از داروهای هورمونی می تواند در پدیدار شدن واریس مؤثر باشند.
بهترین راه درمان واریس، تحت نظر قرار گرفتن نزد متخصص است، ولی فرد مبتلا هم می تواند با تهیه جوراب مخصوص، كوتاه كردن مدت زمان سرپا ایستادن، داشتن تحرك در هنگام سرپا ایستادن و بالا نگه داشتن پاها در هنگام استراحت روی تخت، از افزایش درد آن بكاهد.
كاهش خطر آلزایمر با ویتامین‌هایE و C
مصرف روزانه و توأمان ویتامینهای E و C، خطرات ابتلا به بیماری آلزایمر را در سالمندان كاهش می‌دهد.
آلزایمر، باعث می شود حافظه شخص به تدریج كاسته شود و تداوم و رشد این بیماری منجر به ناتوانی ذهنی خواهد شد.
مصرف ویتامینهای گفته شده كه نقش مكملهای غذایی و بهداشتی دارند، موجب می شود بدن شخص بزرگسال در برابر بیماری آلزایمر، محافظت شود.