دلمه فلفل ایتالیایی

برای تهیه سس گوجه فرنگی، پودر سیر، یک دوم پیمانه آب، پودر پیاز، سرکه و شکر را 30 دقیقه در یک قابلمه کوچک روی شعله متوسط بجوشانید.

مواد لازم برای 6-4 نفر

گوشت چرخ کرده: 400 گرم
برنج: یک دوم پیمانه
فلفل دلمه ای قرمز: 6 عدد
روغن مایع: 2 قاشق غذاخوری
سیر: 2 حبه ساطوری
پیاز متوسط: یک عدد ساطوری
لوبیا سبز آب پز: 100 گرم خرد شده
نمک و فلفل: به میزان لازم
گوجه فرنگی متوسط: 4 عدد خرد شده
پودر سیر: یک قاشق چای خوری
پودر پیاز: 2 قاشق چای خوری
سرکه: یک چهارم پیمانه
آویشن: یک قاشق چای خوری
شکر: یک قاشق غذاخوری



روش تهیه:

1. برای تهیه سس گوجه فرنگی، پودر سیر، یک دوم پیمانه آب، پودر پیاز، سرکه و شکر را 30 دقیقه در یک قابلمه کوچک روی شعله متوسط بجوشانید. در صورت نیاز کمی آب اضافه کنید و در 5 دقیقه آخر پودر آویشن را اضافه کرده و نمک و فلفل آن را اندازه کنید.

2 - برنج را به همراه یک پیمانه آب و یک قاشق چای خوری نمک 20 دقیقه بجوشانید، سپس آبکش کرده و کنار بگذارید.

3 - روغن را در یک تابه روی شعله متوسط داغ کرده و پیاز و سیر را 3 دقیقه تفت دهید، سپس گوشت را اضافه کرده و تفت دادن را 5 دقیقه دیگر ادامه دهید تا رنگ گوشت عوض شود. لوبیا را اضافه کرده و نمک و فلفل آن را اندازه کنید.

4 - سر فلفل ها را بریده و داخل آن را خالی کنید. فر را روی 180 درجه سانتی گراد داغ کنید. در یک کاسه، برنج را با مایه گوشت و یک چهارم پیمانه از سس گوجه فرنگی را مخلوط کرده و نمک و فلفل آن را اندازه کنید. داخل فلفل ها را با مایه گوشت و برنج پر کنید و در فلفل ها را ببندید.

5 - یک ظرف نسوز را چرب کنید. سس گوجه فرنگی را کف آن ریخته و فلفل ها را در آن بچینید. دلمه ها را 50 دقیقه در فر بپزید و هر 15 دقیقه از سس گوجه فرنگی روی آن بریزیدفوت آشپزیدر صورت تمایل می توانید مقداری پنیر موتزارلای رنده شده با مایه برنج مخلوط کنید.