طرز تهیه اکبر جوجه

طرز تهیه اکبر جوجه | اکبر جوجه غذای ساده ای است که در ادامه این مطلب مواد لازم برای تهیه آن و همینطور طرز تهیه اکبر جوجه شرح داده شده است.

مواد لازم برای تهیه اکبر جوجه
جوجه مرغ : ۱ کیلوگرم
رب انار: ۲ پیمانه
روغن مایع: ۳ پیمانه
لیمو ترش: ۱ کیلوگرم
برنج: ۴ پیمانه
نمک: به مقدار لازم

طرز تهیه اکبر جوجه
برای تهیه اکبر جوجه در اولین مرحله جوجه ها را تکه تکه کنید و در مقداری نمک و آب لیموی ترش بخوابانید . سعی کنید حداقل دو ساعت منتظر بمانید . چون خواباندن جوجه ها در ابلیمو و نمک تاثیر زیادی بر خوشمزگی ان دارد . در این مرحله در ماهیتابه روغن ریخته و روی گاز بگذارید . وقتی روغن داغ شد تکه های جوجه را در ان بچینید و زیر شعله را کم کنید . در اینجا جوجه ها کم کم اب میندازند . شما باید صبر کنید تا اب انها کاملا بخار شود . وقتی دو طرف جوجه ها را سرخ کردید و طلایی شد ، انها را در ظرف دلخواهی ریخته و با رب انار تزیینشان کنید .
برای خوردن اکبر جوجه برنج را هم میتوانید کته کنید و هم به حالت ابکشی تهیه کنید . همچنین میتوانید از زعفران برای تزیین برنج استفاده کنید . اکبر جوجه اصل در روغن سرخ می شود . اما بعضی از رستوران ها ان را به سیخ میکشند ، کبابی میکنند یا در فر میگذارند. حتما این غذای خوشمزه را در خانه تهیه کنید و میل کنید . امیدواریم خوشتان بیاید .
این غذا پیاز و زعفران ندارد. اما شما اگر دوست داشتید میتوانید به آن اضافه کنید. در کنار اکبر جوجه دوغ بهترین نوشیدنی است . سبزی خوردن و ماست را فراموش نکنید .

منبع: آسان طب