منگوتین چیست؟ | پاپایا چیست؟

منگوتین چیست؟ | منگوتین یکی از میوه های استوایی می باسد که خواص بسیار زیادی دارد. در این مطلب به معرفی مختصر مگنوتین و خواص درمانی آن و تاثیرش بر سلامت پرداخته ایم.

منگوتین چیست؟
منگوتین (گارسینیا مگنوستانا) از جمله میوه های استوایی می باشد که خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد.
شهرت زیاد این میوه و فروش بالای آن به دلیل خواص آنتی اکسیدانش می باشد.
از مزایای این میوه بقدری گفته می شود که گاهی آنرا در رده بنده ی بهترین میوه ها قرار می دهند.
در آزمایش های تجربی ای که انجام شده است، دانشمندان دریافتند که علاوه بر خواص آنتی اکسیدان، ضد التهاب هم می باشد. همینطور ضد باکتری و ضد ویروس و ضد سرطان نیز می باشد.
در یکی از تحقیقات انجام شده برای بررسی تاثیرات مگنوتین بر بدن، محققان به این نتیجه رسیدند که این میوه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.
معمولا در آمریکا شمالی مگنوتین تازه را می توان در کانادا و هاوایی برداشت کرد.

پاپایا چیست؟
پاپایا میوه ای است که در تمام فصول یافت می شود و طعمی شیرین و بافتی کره مانند دارد. این میوه گلابی شکل حدود 15 تا 20 سانتی متر طول دارد و گوشت آن به رنگ نارنجی متمایل به صورتی یا زرد است. میوه پاپایا فواید بسیار زیادی برای پوست و مو دارد و نه تنها خود میوه که سایر قسمت های آن نیز سرشار از خاصیت است. آنزیم پاپایا که Papain نام دارد، برای هضم پروتئین بسیار مفید است. پاپایا میوه ای درختی است که بعضی افراد آن را به نام خربزه درختی نیز می شناسند و معمولا از عصاره آن در تولید آدامس استفاده می شود.
نخستین بار پاپایا در آمریکای مرکزی کشف شد و پس از آن کاشفانی از اسپانیا و پرتقال این میوه خوش طعم را به بخش های دیگری از کره زمین هدیه دادند. پاپایا در مناطق گرمسیری مانند فیلیپین، آفریقا و هند نیز وجود دارد. امروزه آمریکا، مکزیک و پورتوریکو بزرگ ترین تولد کنندگان میوه پاپایا در جهان هستند.
به جز آنزیم پاپایین، میوه پاپایا سرشار از آنتی اکسیدان هایی نظیر کاروتن و ویتامین C و فلانودیهایی مانند ویتامین B، فولات و اسید پانتوتنیک و مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم و همچنین فیبر است. از پالپ میوه پاپایا در تولید بسیاری از کرم های صورت و شامپوها استفاده می شود.