وقتی بچه ها دستشان را به داخل بینی میبرند!

در فرهنگ بسیاری از کشورها دست در بینی کردت عادتی زشت و دور از ادب تلقی می شود. از نظر ما نه تنها این عادت جلوه خوبی ندارد بلکه غیر بهداشتی است. به همین خاطر، دائماً کودکان را از انجام چنین کاری منع می کنیم. حال سؤال این است که دست در بینی کردن واقعاً تهدیدی است برای سلامت کودکان؟

طعاً شما هم شگفت زده و متعجب خواهید شد، اگر بدانید دست در بینی کردن و حتی خوردن مخاط بینی می تواند سیستم ایمنی بدن کودکان را تقویت کند. درست که چنین کاری به ویژه میان جمع عملی قبیح و آزاردهنده محسوب می شود؛ ولی همین عادت ناخوشایند سلامت جسمانی کودکان را بهبود می بخشد.

متخصصان بر این عقیده هستند که خارج کردن مخاط خشک شده بینی و خوردن آنها، یکی از طبیعی ترین و در عین حال مؤثرترین شیوه های قوی ساختن سیستم ایمنی بدن است. در واقع، مزیت این شیوه به طبیعی بودن آن است؛ چراکه بدن به واسطه آنچه درون خودش ساخته می شود تقویت می شود. بدون اغراق، مخاط بینی طبیعی ترین دارویی است که اگر وارد بدن شود مانع از رشد بسیاری بیماری ها می گردد.

بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده، ورود مخاط بینی به معده می تواند از ابتلا به بسیاری بیماری های از عفونی، زخم معده و حتی ویروس HIV جلوگیری کند. بنابراین، اگر کودک شما گاهی اوقات انگشت به بینی و بی اختیار آنچه را خارج می کند به دهان می گذارد، چندان نگران نباشید؛ چراکه او در آینده بدنی سالم تر و سیستم ایمنی قوی تر خواهد داشت. کودک شما به طبیعی ترین و سالم ترین شکل ممکن بدون آنکه بداند خود را برابر بسیاری از بیماری ها بیمه می کند.

تیتر شهر