راه هایی برای دور نگه داشتن موبایل از کودکان

راه های ساده ای برای دور کردن عادت در دست داشتن تلفن همراه از خانواده وجود دارد. این راه ها برای شما موثر خواهند بود.

گذاشتن جایی برای شارژ کردن موبایل

اگر کودکان اجازه داشته باشند موبایل را به اتاق خود ببرند مطمئناً آن ها تا چندین ساعت در اینترنت خواهند بود. اگر نقطه ای مرکزی در خانه برای شارژ موبایل خود داشته باشید بهتر است، قبل از رفتن برای خواب همه موبایل خود را در همان جا به برق بزنید.


خاموش کردن وای فای پس از تاریکی

هر شب پس از گذشت زمانی از تاریکی مودم را خاموش کنید. این کار ممکن است برای شما سخت باشد اما بهتر نیست کمی وقتتان را برای کتاب خواندن بگذارید؟


پرداخت قبوض توسط خود بچه ها

یک عدد منطقی برای قبض موبایل کودک خود در نظر بگیرید و اگر عدد قبض کودک بیشتر از آن عدد شد او را موظف کنید تا خودش این مقدار بیشتر را پرداخت کند.


قانون ممنوعیت موبایل در ماشین

ماشین یکی از بهترین زمان ها است تا در آن با کودک خود در مورد مسائل زندگی صحبت کنید. قانون بگذارید که هیچ کس مجاز نیست در ماشین خود از موبایل استفاده کند و اگر کودکتان نیاز به انگیزه ی بیشتری برای این کار دارد به آن ها کارهایی بدهید تا سرگرم شوند، مثلاً پیدا کردن مسیر یا خواندن تابلوها.


مثالی خوب قرار دهید

شاید این یکی از سخت ترین کارها باشد اما مهم ترین کار موثر این است: تا حد ممکن موبایل خود را کنار بگذارید. شاید بهتر باشد تا فردا صبح برای پاسخ دادن به پیغام های خود صبر کنید. باید این کار را تا طولانی مدت ادامه دهید. هر کار شما انجام دهید کودکتان نیز از شما تقلید خواهد کرد.