حقایق شگفت انگیز از کلسترول

در این مقاله اطلاعاتی جالب از کلسترول آورده شده است که شاید تابه حال نمی دانستید

بدون کلسترول نمی‌توان زندگی کرد

شما با داشتن کلسترول در بدن خود متولدشده‌اید و نوزادان بیشتر این ماده را از شیر مادر خود تأمین می‌کنند. در حقیقت کلسترول حتی به شیر خشک نوزادان نیز اضافه می‌شود. کلسترول ماده‌ای ضروری است زیرا همه‌ی هورمون‌ها و سلول‌ها برای عملکرد صحیح به آن نیاز دارند.


یک سوم بزرگ‌سالان کلسترول بالا دارند

همه‌ی افراد بالای بیست سال باید هر5 سال با یک آزمایش خون ساده سطح کلسترول خود را چک کنند. از آنجایی که سطح کلسترول می‌تواند تحت تأثیر عوامل متعددی قرار گیرد – از جمله استرس و رژیم غذایی – صحیح‌ترین نتایج می‌تواند زمانی به دست آید که در یک هفته دو تست جداگانه گرفته شود.


کلسترول بالا می‌تواند ارثی باشد

تمرکز زیادی روی کنترل کلسترول از طریق تغذیه و ورزش گذاشته می‌شود اما عامل اصلی کلسترول بالا وراثت است.


حتی کودکان ممکن است کلسترول بالا داشته باشند

افراد زیادی تصور می‌کنند کلسترول یک مشکل مربوط به بزرگ‌سالان است اما متخصصان می‌دانند یک فاکتور برای عادی نگه‌داشتن سطح کلسترول شروع زودهنگام تست است.


تعریق سطح کلسترول خوب را بالا می‌برد

جدا از داشتن رژیم غذایی سالم- غذاهایی مانند سالمون و آواکادو که برای قلب مناسب‌اند – شما می‌توانید با ورزش سطح کلسترول خوب بدن را زیاد کرده و از خود مقابل بیماری‌های قلبی محافظت کنید. کلید کار تمرینات قدرتی با شدت متوسط است.


کلسترول زنان در زندگی نوسان دارد

با وجودی که زنان بیشتر از مردان به دنبال کاهش سطح کلسترول خود هستند اما در طول زندگی نوسانات زیادی خواهند داشت. در طی بارداری سطح کلسترول زنان زیاد می‌شود که برای کمک به رشد مغز کودک است و همچنین اینکه شیر مادر غنی از کلسترول می‌باشد که محافظی برای قلب کودک است. بعد از بارداری سطح کلسترول باید به حالت عادی بازگردد. اما پس از یائسگی سطح کلسترول بد خون زیاد می‌شود و کلسترول خوب کاهش می‌یابد.