۶ مسکن طبیعی برای درد دندان

زمان زیادی نمی‌برد که درد دندان شما را کلافه می‌کند. این درد شدید و وحشتناک به‌سرعت از دندان به فک‌ها و سر نیز منتقل می‌شود. راه‌هایی برای تسکین درد شما وجود دارد.

میخک


میخک به‌طور طبیعی خاصیت ضد باکتری و ضد درد دارد. اگر از دندان‌درد شدید رنج می‌برید می‌توانید از میخک خشک‌شده یا عصاره میخک استفاده کنید. میخک را بین دندان و لب خود قرار دهید تا درد را آرام کند. البته میخک طعم خوبی ندارد و شاید از بودن آن در دهان خود احساس خوبی نداشته باشید. بهتراست در استفاده از این روش با پزشکتان مشورت کنید، در برخی موارد نباید از میخک استفاده شود خصوصاً اگر باردارید.


آب‌نمک



شستن مرتب دهان با آب‌نمک خوب است، چه دندان‌درد دارید یا ندارید. آب‌نمک به‌خوبی غذاهای مانده در دهان را می‌شوید، این ذرات غذا اگر بین دندان‌ها بمانند در نهایت باعث دندان‌درد خواهند شد. آب‌نمک ایده‌ی خوبی برای تسکین درد دندان است زیرا می‌تواند التهاب لثه‌ها که ممکن است عامل درد باشد را کاهش دهد.


کمپرس سرد



شاید به نظر شما قرار دادن چیزی سرد در نزدیکی دندانی که درد می‌کند ایده‌ی خوبی نباشد اما بدانید کمپرس سرد به کاهش درد دندان کمک خواهد کرد، خصوصاً اگر درد بر اثر التهاب در اطراف دندان ایجادشده باشد. کمپرس سرد می‌تواند نخودهای یخ‌زده داخل حوله باشد و یا حوله‌ای که در آب یخ برای یک یا دو دقیقه خیس کرده‌اید.


کپسایسن



کپسایسن ماده‌ای است که در فلفل قرمز وجود دارد و عامل تندی آن است. این ماده اغلب برای تسکین درد عصب استفاده می‌شود . این عصب می‌تواند اعصاب داخل دندان شما باشد. احساس سوزش آشنا در فلفل قرمز بر اثر وجود کپسایسن است، این ماده با عصب‌های داخل زبان و مسیر تنفسی تداخل می‌یابد. این مکانیسم عصب‌های در تماس را بی‌حس می‌کند.

چند قطره عصاره‌ی فلفل قرمز روی یک گوش پاک‌کن مالیده و آن اطراف دندانی که درد می‌کند بکشید. همچنین می‌توانید فلفل قرمز بجوید، البته با این کار زبانتان سوزش شدیدی خواهد داشت.


زغال فعال‌شده



زغال فعال‌شده ماده‌ای است که از کربن به دست می‌آید. این ماده به شکل خمیر یا پودر به فروش می‌رسد. زغال فعال‌شده برای درمان مسمومیت‌ها در بیمارستان‌ها استفاده می‌شود زیرا مانع جذب مواد شیمیایی در معده می‌شود. برخی افراد می گویند زغال فعال‌شده می‌تواند درد دندان را تسکین دهد. زغال فعال را با آب ترکیب کنید تا تبدیل به خمیر شود. مقداری از خمیر را روی یک گاز استریل بزنید و آن را روی دندان خود بگذارید.


گیاه بومادران



گیاه بومادران خاصیت ضدالتهابی دارد و دارای سالیسیلیک است که نوعی آسپیرین فعال می‌باشد. روغن بومادران را می‌توانید برای تسکین درد روی دندان و لثه‌های خود بمالید. همچنین اگر به خود گیاه دسترسی دارید می‌توانید برای تسکین درد ریشه‌ی آن را بجوید.