۵ خوراکی برای آنکه شب ها بهتر بخوابید

۵ خوراکی برای آنکه خواب شبانه ی بهتری داشته باشید

نصف موز و مقداری بادام



ترکیب کربوهیدرات، تریپتوفان و منیزیم می‌تواند به خواب شما کمک کند. به جای موز می‌توانید از گیلاس استفاده کنید، یک منبع طبیعی ملاتونین.


غلات کامل با کره‌ی بادام‌زمینی



این ترکیب جادویی دیگری است که ( کربوهیدرات‌های کامل + تریپتوفان ) که خواب‌آلودگی شما را بیشتر می‌کند.


یک لیوان شیر داغ



نوشیدن شیر داغ به خواب بهتر شما کمک می‌کند زیرا لبنیات دارای تریپتوفان، کلسیم و منیزیم هستند. اما دقت داشته باشید فنجان کوچکی شیر بنوشید وگرنه مجبورید شب برای رفتن به سرویس بهداشتی از رختخواب بلند شوید.


یک کاسه برشتوک غلات با شیر


تریپتوفان، کلسیم و منیزیم موجود در شیر همراه با کلسیم و کربوهیدرات‌های برشتوک می‌توانند شما را خواب‌آلوده‌تر کنند. برشتوک کم شیرینی بهتر است، در نتیجه افزایش قند خون شما را بیدار نخواهد کرد. همچنین می‌توانید بلغور جو با شیر تهیه کنید زیرا بلغور جو منبع غنی ملاتونین است که خواب را بهتر می‌کند.


یک نصفه ساندویچ کباب ترکی



ساندویچ خود را با نان گندم ( غنی از کربوهیدرات‌های پیچیده و منیزیم ) و چند تکه گوشت بوقلمون ( منبع مشهوری برای تریپتوفان ) تهیه کنید و حالا آماده باشید تا خیلی سریع تر خوابتان ببرد.


یک لیوان چای گیاهی


چای بابونه، گل ساعتی و سنبل‌الطیب همگی خاصیت آرام‌بخش دارند. برای تأثیر بیشتر یک قاشق چای‌خوری عسل به آن اضافه کنید، زیرا عسل دارای تریپتوفان است. قبل از خواب چای جینسینگ مصرف نکنید زیرا شما را سرحال می‌کند.