چگونه از ریمل خود بهترین استفاده را بکنید

چیزهای مهم زیادی وجود دارد که باید در زمان خرید و استفاده از ریمل خود به یاد داشته باشید. این نکات را بخوانید تا بتوانید از ریمل خود در آرایشتان بهترین استفاده را کنید.

ریمل را جلو عقب نکنید


در مجلات زیبایی و وب‌سایت‌ها درباره‌ی استفاده از ریمل خوانده‌اید. اگر دقت کرده باشید بعضی می‌گویند باید چندین بار برس ریمل خود را در لوله‌ی آن جلو عقب کنید تا زمان استفاده باعث شود مژه‌ها پرتر دیده شوند. اما این اشتباه است. جلو و عقب کردن برس باعث می‌شود حباب‌های ریز هوا وارد لوله شوند که این باعث می‌شود ریمل شما سریع خشک‌شده و عمر زیادی نداشته باشد.


زیاد ریمل نزنید


زمانی که درباره‌ی روش استفاده از ریمل می‌خوانید می‌بینید بیشتر افراد می‌گویند دو یا سه بار پوشش دادن مژه‌ها ترفندی جالب در استفاده از ریمل برای زیباتر دیده شدن مژه‌هاست. این درست است اما معنی آن با تصور بیشتر افراد فرق دارد. چند بار کشیدن برس ریمل روی مژه‌ها باعث می‌شود مطمئن شوید مژه‌های شما به حجم کافی رسیده و جداشده‌اند، اما برای هر دفعه لازم نیست برس را دوباره داخل لوله کنید تا ریمل بیشتری به مژه‌هایتان بزنید. هرچه مواد ریمل بیشتر شود احتمال به هم چسبیدن مژه‌ها و بد دیده شدن آن‌ها بیشتر خواهد بود. به‌جای تلاش برای افزودن مواد بیشتر به مژه‌های خود به همان مقداری که دفعه‌ی اول روی برس دیدید اکتفا کنید.


از یک پایه استفاده کنید


اگر مژه‌های کم‌پشت، کوتاه، شکننده و خالی دارید قبل از زدن ریمل استفاده از یک پایه ایده‌ی خوبی است. این کار به بهبود رنگ و حالت مژه کمک کرده و به آن‌ها ظاهر بهتری می‌بخشد. مثلاً یک از زمان‌هایی که نیاز به یک پایه دارید وقتی است که می‌خواهید از ریمل‌های رنگی مانند ریمل‌های آبی و بنفش استفاده کنید و باید قبل از آن مژه‌های خود را سفید نمایید. این کار باعث می‌شود رنگ روی مژه‌های شما براق‌شده و آرایش چشمتان فوق‌العاده‌تر به نظر برسد.


از فر مژه استفاده کنید

فرمژه ها ابزاری عالی برای فر کردن مژه‌ها و افزودن حجم به آن‌هاست. اما این باور نادرست وجود دارد که فر مژه باعث کشیده شدن و کنده شدن مژه‌های شما خواهد شد. اما اگر مژه‌های شما تمیز باشند و دستگاه فرمژه ی شما هم خوب باشد باید بدانید این‌ها ابزاری کاملاً ایمن هستند. برای فر کردن مژه‌ها دستگاه فر مژه را در پایین خط مژه قرار دهید و با بیشترین نیرو فشار دهید. در این زمان مواظب باشید عطسه نکنید و دستتان را جلو نبرید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود، این اتفاق‌ها به‌ندرت روی می‌دهند.

تمرکز کردن روی نکشیدن مژه‌ها باعث می‌شود کنده نشوند. هر هفته دستگاه فر مژه‌ی خود را خوب تمیز کنید تا چیزی از ریمل روی آن نمانده باشد.


همیشه آرایشتان را پاک‌کنید


زمانی که به خانه می‌رسید شاید خیلی دیروقت بوده و یا بیش‌ازحد خسته باشید و آرایشتان را پاک نکنید. این اتفاق برای همه‌ی ما می‌افتد اما باید بهای این کار را بپردازید، خصوصاً با پاک نکردن آرایش از چشم‌ها. اگر به عادت بد پاک نکردن آرایش چشم قبل از خواب ادامه دهید می‌تواند باعث مشکلات کوچک تا خطرات جدی برای شما شود. جمع شدن ریمل روی مژه‌ها می‌تواند باعث شکستن و ریختن مژه‌های شما زودتر از زمان عادی آن شود و چرخه‌ی طبیعی رشد در آن‌ها را متوقف کند.

پاک نکردن صحیح آرایش چشم، مانند سایه و خط چشم‌ها، می‌تواند باعث عفونت‌های چشمی شود که گاه منجر به مشکلات جدی خواهند شد. پاک کردن صحیح آرایش یک ضرورت است که برای شما فایده دارد و باید آن را برای خود یک عادت کنید.