با قطع مصرف قند اضافی بدن چه تغییری خواهد کرد

قند خون بالا تأثیرات منفی زیادی بر سلامت فرد دارد. در این مقاله می‌بینید با حذف قندهای اضافی در بدن شما چه تغییراتی ایجاد خواهد شد.

کمی وزن کم کرده و فشارخونتان بهتر می‌شود


قند اضافی چه می‌کند: به وزن شما اضافه کرده و موجب ارسال اعداد فشارخون در مسیر اشتباه می‌شود.

با قطع مصرف قند اضافی: کلسترول ده نمره کاهش می‌یابد، فشارخون ۵ نمره کاهش‌یافته و تری گلیسیرید ۳۳ نمره کم می‌شود – تمام این تغییرات در ده روز خواهد بود.


آرامش بیشتر در شرایط استرس‌زا


قند اضافی چه می‌کند: قند زیاد در بدن میزان تولید ماده‌ی سیتوکین را بالا می‌برد که بر سیستم اعصاب تأثیر منفی دارد.

با قطع مصرف قند اضافی: عواملی که در زمان مصرف قند زیاد شما را عصبی می‌کردند حالا دیگر آن تأثیر را ندارند. زیرا با التهاب کمتر خطر یک واکنش فیزیکی از جانب شما در یک شرایط استرس‌زا کمتر است. سیتوکین ها در واکنش بدن به درد نیز تأثیرگذارند، بنابراین با کاهش تولید آن‌ها حالا دیگر دردها کمتر از قبل شما را اذیت می‌کنند.


حس چشایی بهتر می‌شود


قند اضافی چه می‌کند: با خوردن قند زیاد گیرنده‌های طعم شیرین زیاد درگیر می‌شوند در نتیجه قندهای طبیعی مانند توت‌ها، طالبی و ... بی‌مزه و یا حتی تلخ به نظر می‌رسند.

با قطع مصرف قند اضافی: این گیرنده‌ها ترمیم می‌شوند. حالا میوه‌ها برای شما شیرین‌تر و خوش‌طعم‌تر از قبل خواهند بود.


بعدازظهر پشت میز نمی‌خوابید


قند اضافی چه می‌کند: قند خون بالا می‌رود بعد پایین می‌آید، دوباره بالا می‌رود و پایین می‌آید و این روند مرتباً تکرار شده و بدن بی انرژی خواهد شد.

با قطع مصرف قند اضافی: زمانی که برای غذاهای با قند بالا، غذاهایی که بدن آرام‌تر هضم می‌کند را جایگزین کردید این تغییرات زیاد در قند خون را دیگر نخواهید داشت و سطح انرژی بدنتان تا حد زیادی بهبود می‌یابد.

غلات کامل، میوه‌ها، سبزیجات و پروتئین‌های کم‌چرب انتخاب‌های خوبی هستند. همچنین متوجه خواهید شد با این تغییر در رژیم غذایی در طول روز کمتر مشکل تمرکز دارید.


سطح انسولین عادی می‌شود


قند اضافی چه می‌کند: سطح انسولین خون با مصرف قند بالا می‌رود ( بدن انسولین تولید می‌کند تا قندی که خورده‌اید هضم شده و آن را به‌عنوان انرژی مصرف کرده و یا به شکل چربی ذخیره کند )

با قطع مصرف قند اضافی: بدن تشخیص می‌دهد که مصرف قند قطع‌شده و دیگر نیازی به تولید انسولین زیاد نیست. اما این اتفاق سریع نمی‌افتد. اگر دیروز نیاز به انسولین زیادی داشته‌اید بدن تصور می‌کند امروز نیز این نیاز پابرجاست. چند روز طول می‌کشد تا این چرخه اصلاح شود.