اختلال نعوظ، خوراکی های مفید

هندوانه ترکیبی دارد که مانند داروهای برطرف کننده اختلال نعوظ در عروق خونی عمل می‌کند.

درست است که داروها و درمان‌های متعددی از جمله جراحی در اختلال نعوظ به کار می‌رود اما در این میان برخی مواد غذایی هم هستند که می‌توانند به این مشکل در آقایان کمک کنند. با هم برخی از این مواد غذایی را مرور میکنیم

هندوانه
این میوه شیرین و آب دار ترکیبی دارد که مانند داروهای برطرف کننده اختلال نعوظ در عروق خونی عمل می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد این میوه حتی می‌تواند میل جنسی شما را برگرداند. بیشتر هندوانه آب است اما مابقی آن حاوی آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن است که هم برای قلب و پوست مفید است و هم برای پروستات.

قهوه
یک فنجان قهوه صبحگاهی نه تنها برای خودتان رضایت بخش است بلکه می‌تواند به زندگی عشقی شما هم کمک کند. یک مطالعه نشان داده است مردانی که در روز دو تا سه فنجان قهوه می‌نوشند کمتر احتمال دارد که به اختلال نعوظ دچار شوند دلیل آن هم به این موضوع مربوط می‌شود که کافئین به افزایش جریان خون کمک می‌کند. البته بسیاری از انواع چای و نوشیدنی‌های ورزشی هم کافئین دارند که می‌توانید از آنها هم استفاده کنید.

صدف
صدف می‌تواند سطح تستوسترون را افزایش دهد که به بالا رفتن میل جنسی هم کمک می‌کند. این ماده غذایی همچنین مملو از روی است که برای بدن مفید است. نکته مهم در مورد استفاده از صدف این است که در مورد نحوه خرید و پخت آن مطمئن باشید و اطمینان حاصل کنید که به درستی پخته شده است.

شکلات تلخ
این ماده غذایی برای قلب شما هم مناسب است و مصرف چند گرم از آن در هفته می‌تواند به توانایی جنسی نیز کمک کند. شکلات غنی از فلاونول یک ماده مغذی گیاهی است که می‌تواند جریان خو ن را افزایش و فشار خون را کاهش دهد. همچنین کمک می‌کند بدن شما اکسید نیتریک تولید کند که در بسیاری از داروهای درمان اختلال نعوظ استفاده می‌شود.

آجیل
گردون مقدار زیادی اسید آمینه آرژنین دارد که برای تولید اکسید نیتریک استفاده می‌شود. آجیل همچین منبع خوب ویتامین E، اسید فولیک و فیبر است. آجیل کالری بالایی دارد بنابراین مصرف روزانه یک مشت کوچک آجیل کفایت می‌کند.

آب میوه
آب میوه به ویژه آب انگور می‌تواند میزان اکسید نیتریک را در بدن افزایش دهد. اگر علاقه‌مند به نوشیدن آب انگور نیستید، آب انار بخورید چون تقریبا همان اثر را دارد.

سیر
اگر مسئله‌ای در پلاک‌های روی دیواره عروق خونی ایجاد شود می‌تواند جریان خون را کاهش داده یا حتی آن را قطع کند و این می‌تواند در روابط جنسی مشکلاتی را ایجاد کند. وجود سیر در رژیم غذایی می‌تواند به حفظ شریان‌ها کمک کرده و در نتیجه جریان خون را افزایش دهد.

ماهی
ماهی قزل آلا و ماهی‌های چرب دیگر منابع غنی اسیدهای چرب امگا ۳هستند که برای سلامت قلب مفید بوده و به افزایش اکسید نیتری کمک می‌کنند. این ماده غذایی فشار خون را کاهش داده و در نتیجه از حمله قلبی و لخته شدن خون جلوگیری می‌کند. ۸۰۰ گرم ماهی قزل آلا در هفته از جمله می‌تواند به میزان لازم اکسید نیتریک را برای بدن تامین کند.

سبزی
کلم نیز تقویت کننده اکسید نیتریک است که مزایای زیادی برای زندگی جنسی دارد. سبزی‌های با برگ سبز منبع تغذیه‌ای خوبی محسوب می‌شوند و حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و امگا ۳ هستند.

فلفل
اضافه کردن فلفل به رژیم غذایی می‌تواند به زندگی جنسی شما کمک کند. فلفل گردش خون را در قلب و سایر اندام‌ها از جمله آلت تناسلی افزایش می‌دهد و از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند.