فواید بوسیدن عاشقانه

بوسیدن نه تنها حس خوبی برای شما دارد بلکه می‌تواند استرس را کاهش داده، اپی‌نفرین را در خون منتشر کرده، پمپاژ قلب را سریع‌تر کرده و حتی باعث کاهش کلسترول شود.

بوسیدن یک صفت منحصر به فرد انسان است که در عین حال راه عبور میکروب‌ها از فردی به فرد دیگر نیز می‌تواند باشد. در حالی که به نظر می‌رسد بوسیدن یک عملکرد بیولوژیک باشد اما نمی‌توان نقش آن در پیوند دادن زوجین و ایجاد سلامت کلی را انکار کرد. حتی گاهی خانم‌ها از این کار برای سنجیدن میزان علاقه همسرشان به خود استفاده می‌کنند و زمانی که می‌خواهند حال روحی همسرشان را بسنجند او را می‌بوسند. بوسیدن نه تنها حس خوبی برای شما دارد بلکه می‌تواند استرس را کاهش داده، اپی‌نفرین را در خون منتشر کرده، پمپاژ قلب را سریع‌تر کرده و حتی باعث کاهش کلسترول شود. بوسیدن حتی ممکن است راه جدیدی برای دریافت هورمون‌های خاصی مانند تستوسترون باشد، چون غشا داخلی مخاط دهان نسبت به هورمون‌هایی مانند تستوسترون نفوذپذیر است. در بوسیدن از طریق دهان مرد تستوسترون را به دهان زن وارد می‌کند که از طریق غشا مخاطی جذب و باعث افزایش انگیختگی شده و احتمال بروزرفتار جنسی را بالا می‌برد. محققان معتقدند یک بوسه در روز می‌تواند شما را سلامت نگهداشته و از دکتر دور کند. با هم برخی از فواید بوسیدن را مرور می‌کنیم.

کاهش فشار خون
بوسیدن به گشاد شدن عروق خونی کمک کرده و باعث می‌شود فشار خون کاهش پیدا کند.

از بین بردن گرفتگی عضلات و سردرد
اتساع عروق تاثیر مهمی در کاهش درد به خصوص سردرد و دل‌دردهای قاعدگی دارد.

مبارزه با پوسیدگی
با بوسیدن تولید بزاق دهان افزایش شده و این به دور کردن پلاک دندان‌ها کمک می‌کند. گفته می‌شود باکتری‌هایی که باعث بروز پلاک دندانی می‌شود از طریق بوسیدن منتقل می‌شود به خصوص اگر فرد عادت بهداشتی مناسبی نداشته باشد. حتی گفته شده اگر باکتری‌های بروز پلاک از طریق بوسیدن مادر به نوزاد منتقل می‌شود.

انتشار هورمون شادی
بوسیدن مغز شما را تحریک می‌کند تا اکسیر خوشحالی از مواد شیمیایی مانند سروتونین، دوپامین و اکسی‌توسین را ترشح کند. این نه تنها برای شادی مهم است بلکه ممکن است به تقویت روابط کمک کند. اکسی‌توسین هورمون عشق است و هرچه سطح اکسی‌توسین بهتر باشد ظرفیت بیشتری برای عشق وجود دارد. جالب توجه اینجاست که بوسیدن همان مناطقی از مغز را فعال می‌کند که در ارتباط با پاداش است. بوسیدن ممکن است راهی برای تحریک سیستم مغز در ارتباط با میل جنسی و عشق و دلبستگی و تمرکز برای جفت‌گیری باشد. لب‌ها همچنین نورون‌های حسی دارند که با تماس با لب‌های دیگر تحریک می‌شوند. این کار باعث آزاد سازی سبوم می‌شود که به نظر می‌رسد در ایجاد پیوند موثر است.

سوزاندن کالری
قرار نیست این کار جایگزین جلسات ورزشی شما شود اما بوسه می‌تواند ۱۶ تا ۱۸ کالری بسوزاند.

افزایش اعتماد به نفس‌
یک مطالعه نشان داده است مردانی که قبل از رفتن به سر کار همسرشان را می‌بوسند، پول بیشتری درمی‌آورند. عقیده بر این است که بوسه باعث می‌شود افراد شادتر و با اعتماد به نفس بیشتری ظاهر شوند و این در سازندگی کار موثر است.

نرمش عضلات صورت
بوسیدن به شکل دادن گردن و فک و البته کشش مناسب عضلات صورت کمک کرده و حتی می‌تواند در زیبایی اثر داشته باشد.