گیاهان افزایش دهنده میل جنسی

زنجبیل باعث افزایش جریان خون به خصوص به اندام‌های جنسی می‌شود. همچنین خون را گرم و درجه حرارت بدن را بهینه‌سازی می‌کند.

میل جنسی یک فشار سنج شخصی از سلامت شماست. شور و هیجان برقراری رابطه جنسی با همسر نشانه شخصیت سلامت و سبک زندگی فعال است. برقراری رابطه جنسی طیف گسترده‌ای از هورمون‌ها را آزاد می‌کند که برای حفظ سلامت ضروری است. در هنگام رابطه جنسی بدن تغییرات فیزیکی را تجربه می‌کند. ضربانقلب زیادمی‌شود، متابولیسم بدن افزایش می‌یابد عضلات کشیده می‌شود و مقدار زیادی کالری سوزانده می‌شود. با این حال حتی در یک زندگی پرهیجان از لحاظ رابطه زناشویی، زندگی می‌تواند کسل کننده و خالی باشد. ممکن است زمانی برسد که از رابطه جنسی امتناع کنید. استرس، خستگی، نوسانات هورمونی می‌تواند زندگی جنسی شما را تحت تاثیر قرار دهد. از آنجا که زندگی جنسی سالم کاهش دهنده استرس و القا کننده شادی است هرگز نباید نادیده گرفته شود. بسیاری از فرایندهای فیزیولوژیک در رابطه جنسی نیاز به جریان خون مناسب دارند به همین دلیل استفاده از برخی گیاهان در به جریان انداختن مناسب خون در این زمینه می‌تواند کمک کننده باشد.

زنجبیل
زنجبیل باعث افزایش جریان خون به خصوص به اندام‌های جنسی می‌شود. همچنین خون را گرم و درجه حرارت بدن را بهینه‌سازی می‌کند. بسیاری از فرهنگ‌ها از زنجبیل به عنوان داروی مقوی غرایز جنسی استفاده می‌کنند که می‌توان آن را به چای شیرین یا سوپ اضافه کرد. زنجبیل همچنین سرشار از پتاسیم، منیزیوم و مس است و اثرات ضد التهابی دارد.

رازیانه
رازیانه از آن گیاهان شیرینی است که می‌توانید به مواد غذایی اضافه کنید تا غذا عطر و طعم دلچسبی پیدا کند. مصریان باستان از این گیاه برای افزایش میل جنسی زنان استفاده می‌کردند چون حاوی مواد شیمیایی است که می‌تواند فعالیت جنسی را افزایش دهد. این گیاه همچنین برای شیردهی و نرم کردن خلط در معابر نایژه هم استفاده می‌کنند.

ریحان
این گیاه شیرین است و با طعم دلپذیر و عطر و بویی که دارد برای افزایش میل جنسی گیاه مناسبی است. ریحان هم گردش خون را افزایش می‌دهد و باعث تحریک میل جنسی و افزایش باروری می‌شود. گفته شده است بسیاری از ویژگی‌های عطر و بوی شیرین ریحان با خواص مقوی جنسی آن مرتبط است.

جنسینگ
جنسینگ باعث افزایش جریان خون در اندام تحتانی مرد شده و به حفظ نعوظ کمک می‌کند اما در زنان نیز به افزایش میل جنسی و انرژی و رسیدن به اوج لذت جنسی کمک می‌کند. احتمالا این کار به دلیل تاثیر سیستم دوپامین اتفاق می‌افتد که سیستم پیچیده‌ای از مغز است که محققان بر این باورند که باعث میل جنسی می‌شود. به طور کلی استفاده از جنسینگ به جز در زنان باردار و شیرده به دلیل اثرات شبه استروژنی که دارد، بی‌ضرر است. یکی دیگر از اثرات این گیاه ایجاد حس تحریک است.

سیاوشان
یکی از مهم‌ترین خواص این گیاه افزایش گردش خون در رگ‌های خونی در زیر سطح بدن بدون افزایش فشار خون است که به افرادی که دچار اختلال نعوظ هستند، پیشنهاد می شود.