خورش «سیب آلو» یادگار سفره‌ های اصیل ایرانی

پاییز قبل از اینکه از راه برسد، سیب‌های کال درختی را هدیه می‌دهد و این سیب‌ها جان می‌دهند برای یک خورش جانانه پاییزی. خورش سیب آلو یکی از خورش‌های اصیل ایرانی است .

پاییز قبل از اینکه از راه برسد، سیب‌های کال درختی را هدیه می‌دهد و این سیب‌ها جان می‌دهند برای یک خورش جانانه پاییزی. خورش سیب آلو یکی از خورش‌های اصیل ایرانی است که مادربزرگ‌ها در این فصل که هنوز تابستان تمام نشده و پاییز هم از راه نرسیده آن را درست می‌کردند.

پس اگر می‌خواهید خاطره‌ای را از سفره خانه پدری و خوردن یک ناهار خوشمزه دورهمی آن هم در روز جمعه زنده کنید، دست به کار شده و تهیه یک خورش سیب آلو را با ما همراه باشید.

طرز تهیه:

پیاز را ریز خرد کرده و در روغن تفت دهید و کمی به آن زردچوبه بزنید و سپس گوشت‌های تکه شده را با آن تفت دهید. لپه‌ها را که از قبل خیس کرده بودید به آن اضافه کرده و در رب گوجه فرنگی بغلتانید و کمی آب جوشیده بریزید و بگذارید تا خوب لپه و گوشت بپزد.

سپس سیب‌هایتان را نیز خرد کنید و به همراه آلو‌ها به خورش در حال پخت اضافه کنید. کمی که از پخت کامل خورش اطمینان پیدا کردید شکر و آبلیمو و زعفران آب کرده را اضافه کنید و بگذارید روی شعله ملایم تا خورش جابیفتد. بعد از مدتی خورش شما آماده سرو می‌شود آن را در ظرف مورد نظر خود ریخته و به همراه برنجی که از قبل طبخ کرده‌اید سرو نمایید.

به یاد داشته باشید که اگر از آلوی بخارایی برای خورش استفاده می‌کنید، حتماً یکی دو ساعت آنها را بخیسانید و بعد به خورش اضافه کنید.