لباس های تاناکورا بیمارتان می کنند!

اگر لباس دست دوم یا تاناکورا می‌خرید، آن را بجوشانید یا در دمای حداقل ۶۰ درجه بشویید و اتو بزنید. استفاده از پاک‌کننده‌های شیمیایی الزامی است.

بیماری‌هایی که با پوشیدن لباس های تاناکورا به سراغتان می آیند

بررسی‌های انجام‌شده روی این لباس‌ها نشان داده که آنها می‌توانند منبع انتقال بیماری‌های عفونی از جمله گال، سیفیلیس، سوزاک، هپاتیت A و C باشد.

دکتر محمدعلی نیلفروش‌زاده،رئیس مرکز تحقیقات سلول‌های بنیادی نوشت: تاناکورا، فریپری، یوگویوگو و عناوینی مانند اینها در واقع لباس‌های استفاده شده و دست دومی هستند که از کشورهای مختلف جمع‌آوری می‌شوند و با قیمت پایین‌تری به فروش می‌رسند. این لباس‌ها معمولا یا در مغازه‌ها و فروشگاه‌های خاص یا در سبدی کنار خیابان روی هم انباشته و به فروش گذاشته می‌شوند.

بررسی‌های انجام‌شده روی این لباس‌ها نشان داده که آنها می‌توانند منبع انتقال بیماری‌های عفونی از جمله گال، سیفیلیس، سوزاک، هپاتیت A و C باشد. این لباس‌ها ممکن است به عوامل باکتریایی یا قارچ‌هایی آلوده باشند که باعث بروز شپش عانه و بدن، ساس و عفونت قارچی تینا می‌شود. افرادی که این لباس‌ها را می‌فروشند و کسانی که می‌خرند، هیچ‌یک از وضعیت سلامت صاحبان قبلی این لباس‌ها باخبر نیستند.

متاسفانه پوست مرده افراد تا مدت‌ها روی لباس می‌ماند و لباس‌های دست دوم عامل مهمی در بروز بیماری زردزخم هستند. حتی این لباس‌ها مخصوصا لباس‌های زیر گاهی به قارچ‌هایی آلوده هستند که باعث بروز بیماری‌های جنسی قابل‌انتقال می‌شود. برای پیشگیری معمولا ۲ راه‌حل پیشنهاد می‌شود؛ اگر لباس دست دومی می‌خرید، آن را بجوشانید یا در دمای حداقل ۶۰ درجه بشویید و اتو بزنید. استفاده از پاک‌کننده‌های شیمیایی الزامی است. حتی داخل کفش‌ها را باید کامل شست و لباس‌ها را قبل از پوشیدن برگرداند و کامل بررسی کرد اما راه‌حل بهتر این است که اصلا این نوع لباس‌ها را خریداری نکنید زیرا برخی میکروب‌ها به افزایش دما و حرارت هم مقاومند. برخی حتی با حرارت دیدن مقاوم‌تر می‌شوند و می‌توانند به راحتی وارد بدن شوند و بیماری‌زا باشند.