خورش بهار

فصل بهار فصل رویش انواع سبزیجات معطر و خاص است پس باید از فرصت استفاده کرد و با این سبزیجات، انواع غذاهای خوش عطر و طعم پخت. درست است که وارد تابستان شدیم، اما هنوز فرصت را از دست نداده ایم.

فصل بهار فصل رویش انواع سبزیجات معطر و خاص است پس باید از فرصت استفاده کرد و با این سبزیجات، انواع غذاهای خوش عطر و طعم پخت. درست است که وارد تابستان شدیم، اما هنوز فرصت را از دست نداده ایم. یکی از این غذاها، خورش بهار است که در تهیه آن از سبزیجات متنوعی از قبیل ریواس، کنگر، کرفس و گوجه سبز استفاده شده است. قرار گرفتن این سبزیجات درکنار گوشت و مواد دیگر هم طعم بسیار خوبی به این خورش داده است.


مواد لازم برای ۳تا ۴ نفر

۱ پیمانه ریواس
۱ پیمانه کنگر
۱ پیمانه کرفس
۱ پیمانه گوجه سبز
۴۰۰ گرم سبزی نعنا و جعفر ی
۳۰۰ گرم گوشت
۵ ق غ پیاز داغ
روغن به مقدار لازم
نمک ، فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم


طرز تهیه:

۱. ابتدا گوشت را خرد کنید و بشویید. در آبکش بگذارید تا آب آن گرفته شود. سپس در قابلمه ای مناسب گوشت را با پیاز تفت دهید. کمی زرد چوبه بیفزایید. سپس مقداری آب روی آن بریزید تا پخته شود.

۲. در این فاصله کرفس، کنگر و ریواس را بشویید و آنها را پاک کرده و خرد کنید.

۳. نعنا و جعفری را بشویید و در سبد بگذارید تا آب آنها کشیده شود. سپس سبزی را خرد کنید.

۴. در تابه مناسب مقداری روغن بریزید و کرفس ها را همراه سبزی تفت دهید. بعد آن را به گوشت در حال پخت اضافه کنید. سپس گوجه سبزهای ریز شسته شده را به مواد اضافه کنید.

۵. در مرحله آخر زمانی که گوجه سبزها کاملا پخته شد کنگر و ریواس را به همراه نمک و فلفل داخل قابلمه بریزید. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه حرارت را خاموش کنید.

فوت و فن

کنگر و ریواس در زمان کمی پخته می شوند؛ به همین دلیل آنها را در مرحله آخر به مواد اضافه کنید.