شبه پیتزای مدیترانه‌ای با بادمجان

این مخلوط سبزیجات که در مایه‌ای خمیری فرم پیتزا را به خود گرفته است ـ برخلاف ظاهر آن ـ روش پختی کاملا متفاوت با پیتزا دارد و غذایی مدیترانه‌ای است.

این مخلوط سبزیجات که در مایه‌ای خمیری فرم پیتزا را به خود گرفته است ـ برخلاف ظاهر آن ـ روش پختی کاملا متفاوت با پیتزا دارد و غذایی مدیترانه‌ای است. در ضمن برای آنکه این غذا به لحاظ پروتئین حیوانی نیز کامل شود، شما می‌توانید در آن از مقداری سوسیس مرغ یا گوشت نیز همراه دیگر سبزیجات استفاده کنید.

مواد لازم برای ۲ نفر

۱ عدد بادمجان متوسط
۱ عدد تخم‌مرغ
۱ پیمانه آرد سفید گندم
۴ /۱ ۱ پیمانه شیر
۲ ق چ پودر آویشن یا ارگانو
۱ عدد پیاز قرمز متوسط
۲ عدد کدوی سبز درشت
۲ عدد فلفل دلمه‌ای (رنگی باشد بهتر است)
۴ تا ۵ ق س روغن مایع آفتابگردان
۲ ق س پنیر پارمسان رنده شده
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
۲ شاخه مرزه برای تزیین روی غذا


طرز تهیه:

۱. بادمجان را پوست کنده و پس از نصف کردن، به صورت طولی برش دهید. سپس آنها را بشویید و در سبدی بریزید تا آب اضافی شان گرفته شود. حالا مقداری نمک روی بادمجان‌ها بپاشید؛ به این صورت هم تلخی احتمالی بادمجان از بین می‌رود و هم به روغن کمتری برای سرخ کردن آن نیاز است. پس از گذشت ۱۰دقیقه، قطعات بادمجان را دوباره آبکشی کرده و با دستمال کاغذی حوله‌ای خشک کنید.

۲. یک کاسه بلوری‌ آماده کنید و تخم‌‌مرغ را در آن بشکنید و هم بزنید؛ سپس آرد را کم‌کم به تخم‌مرغ اضافه کنید و مرتب هم بزنید. در این فاصله، شیر را نیز آرام آرام به مخلوط آرد و تخم‌مرغ بیفزایید و به هم زدن آن‌قدر ادامه دهید تا مایه‌ای نرم و غلیظ حاصل شود. سپس آن را تا زمان لازم در یخچال قرار دهید.

۳. فر اجاق گاز را روی ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد یا ۴۲۵درجه فارنهایت یا شماره ۷ از قبل روشن کنید. پیاز و فلفل دلمه‌ای‌ها را به ۴ قسمت ببرید و کدوها را نیز با پوست حلقه حلقه کنید. حالا روغن را در سینی فر یا تابه فلزی بدون دسته کائوچویی بریزید و در فر قرار دهید تا داغ شود. سپس آن را از فر بیرون آورید و بعد از اضافه کردن نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن سبزیجات خرد شده را کف سینی بچینید و به روغن آغشته کنید. حالا تابه یا سینی را برای مدت ۲۰ دقیقه داخل فر حرارت دهید.

۴. پس از طی این مدت، مایه را از داخل یخچال خارج کنید و با قاشق کمی هم بزنید. سپس تابه یا سینی را از فر بیرون آورید و مایه را روی سبزیجات بریزید و دوباره به فر برگردانید و ۳۰ دقیقه دیگر حرارت دهید. وقتی این مایه پف کرد و رنگ آن طلایی شد، حرارت فر را به ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد یا ۳۷۵ درجه فارنهایت یا شماره ۵ اجاق گاز کاهش دهید و مدت ۱۰دقیقه روی این درجه، حرارت دهید تا گوشه‌های این مایه، سفت شود. در پایان پنیر پارمسان رنده‌شده را همراه مرزه خرد شده روی غذا ریخته و سرو کنید.