سالاد نیسوآز

اگر تا به حال این سالاد را امتحان نکرده‌اید و دوست دارید خودتان آن را درست کنید، دست به کار شوید.

سیب‌زمینی: دو عدد
لوبیا سبز: ۱۰ عدد
ماهی تن: یک قوطی کنسرو
تخم‌مرغ: سه عدد
گوجه‌فرنگی گیلاسی: شش تا هشت عدد
ساقه پیازچه: دو عدد
سیر: یک عدد
سرکه سفید و روغن زیتون: مقداری
آویشن و فلفل سیاه: کمی
سس خردل، جعفری خرد‌شده و کیپر: مقداری


طرز تهیه:

۱. دو عدد سیب‌زمینی کوچک را به خوبی بشویید و داخل آب بگذارید و بپزید. لوبیا سبز را داخل آب جوش بریزید و بعد از یک ربع جوشیدن داخل آب یخ بریزید و کنار بگذارید.

۲. یک قوطی کنسرو ماهی تن را داخل آب قرار داده و روی حرارت بگذارید تا ۲۰ دقیقه بجوشد. سه عدد تخم‌مرغ را به مدت ۲۰ دقیقه بپزید تا سفت شود. بعد پوستش را بکنید و هر کدام از تخم‌مرغ‌ها را به چهار قسمت تقسیم کنید. شش تا هشت عدد گوجه‌فرنگی گیلاسی را به دو نیم تقسیم کنید و کنار بگذارید. چهار عدد تربچه را بشویید و اسلایس کنید و کنار بگذارید.

۳. سپس در یک بشقاب بزرگ برگ‌های کاهو را بدون اینکه خرد کنید کف بشقاب بچینید و در یک گوشه سیب‌زمینی‌هایی را که اسلایس کرده‌اید با سسی که طرز تهیه‌اش را در ادامه خواهیم گفت، آغشته کنید.

۴. حتما مقداری از سس را نگه دارید چون لازمش داریم. در کنار سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی‌ها را بگذارید. لوبیاسبزی را که از آب یخ خارج کرده‌اید با سسی که نگه داشته‌ایم مخلوط کنید و تربچه را هم به آن اضافه کنید و در بشقاب بچینید. در گوشه دیگر حدود دو قاشق غذاخوری زیتون سیاه بریزید.

۵. تخم‌مرغ‌هایی را که اسلایس کرده‌اید را نیز در اطراف بشقاب بچینید. وسط این چیدمان یعنی روی موادی که داریم ماهی تن را قرار دهید و روی سالاد مقداری کیپر( Caper )و دو ساقه پیازچه را که ساطوری کرده‌اید بریزید.

روش تهیه سس:

برای تهیه سس این سالاد پنج قاشق غذاخوری سرکه سفید را با یک فنجان روغن زیتون مخلوط کنید و با همزن بزنید، سپس یک عدد سیر را که خمیر کرده‌اید به آن اضافه کنید. حالا مقداری آویشن و یک قاشق چای‌خوری سس خردل و یک قاشق غذاخوری جعفری خردشده و کمی فلفل سیاه هم اضافه کنید.