دانستنی هایی درباره دندان ها

معمولاً ما به دندان تا زمانی که دچار مشکل جدی نشود، توجه زیادی نمی کنیم. این در حالی است که مراقبت مستمر از دندان اهمیت بسیار زیادی دارد.

معمولاً ما به دندان تا زمانی که دچار مشکل جدی نشود، توجه زیادی نمی کنیم. این در حالی است که مراقبت مستمر از دندان اهمیت بسیار زیادی دارد. در اینجا خوب است برخی نکات بهداشتی درباره دندان را مرور کنیم.

*لازم نیست دندان حتماً صاف باشد. در بعضی از کشورها از جمله ژاپن دندان های ناصاف زیباتر از دندان های صاف و یک ردیف محسوب می شود. به طوری که برای پنهان کردن دندان های صاف، از روکش های کج استفاده می کنند.

*همانند اثر انگشت، ویژگی های دندان های هر فرد منحصر به فرد است.

*در طول زندگی، هر فرد به طور میانگین ۹۰ هزار گالن بزاق دهان تولید می کند که این امر کمک می کند دندان به طور طبیعی تمیز شود.

هر چند که روند تولید بزاق به مرور زمان کند می شود و به همین علت است که افراد مسن مستعد بیماری های دندان هستند.

*محیط دهان ۳۰۰ نوع باکتری دارد، بنابراین قبل از خواب، حتماً مسواک بزنید.

*به طور معمول هر فرد تنها ۴۸ ثانیه وقت برای مسواک زدن می گذارد در حالی که دندان پزشکان روزی ۲ تا ۳ دقیقه مسواک زدن را توصیه می کنند.

*سخت ترین ماده بدن انسان در مینای دندان است. البته این امر به این معنا نیست که اجازه دارید پاکت های پلاستیکی را با دندان باز کنید.

*مردم آمریکا در مجموع سالانه بیش از ۱.۲ میلیارد دلار برای خرید مواد سفید کننده دندان هزینه می کنند این در حالی است که تنها ۷۷۵ میلیون دلار برای خرید مسواک هزینه می شود.