موادغذایی حاوی ویتامین E

مصرف روزی یک پیمانه اسفناج آب پز، ۲۰درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین E را تامین می کند.

* اسفناج: مصرف روزی یک پیمانه اسفناج آب پز، ۲۰درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین E را تامین می کند.

* بادام درختی: غنی ترین منبع طبیعی ویتامین E به حساب می آید و هر ۱۰۰ گرم آن ۲/۲۶ میلی گرم ویتامین E مورد نیاز بدن را تامین می کند.

* روغن هـــــای گیاهی: تعداد زیادی از روغن های دانه گیاه منبع عالی ویتامین E است، ازجمله روغن گیاهک گندم، یک قاشق غذاخوری آن ۱۰۰درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین E را تامین می کند. علاوه بر آن روغن آفتابگردان حاوی بیش از ۵ میلی گرم ویتامین E است.

ویتامین E ترکیب آنتی اکسیدان محلول در چربی است که قابلیت خنثی سازی نتایج مخرب اکسیداسیون چربی ها را دارد.

دریافت میزان کافی ویتامین E، از بدن در برابر سرطان، بیماری قلبی و آسیب های چشمی مربوط به سن محافظت می کند. اما مصرف بیش از حد آن به صورت مکمل می تواند خطرناک باشد. در ادامه مطلب به برخی از موادغذایی حاوی ویتامین E اشاره می شود.

* دانه های خوراکی خام: از جمله دانه کنجد، کدو حلوایی، آفتابگردان و ... مصرف روزی یک چهارم پیمانه تخمه آفتابگردان، ۹۰.۵ درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین E را تامین می کند.

* فندق: این مغز غنی از ویتامین E و سرشار از ماده مغذی است. مصرف حدود روزی ۲۸گرم، ۲۰درصد نیاز بدن به این ویتامین را تامین می کند.

* آواکادو: نیمی از این میوه حاوی بیش از ۲ میلی گرم ویتامین E است.

* کلم بروکلی : یکی از سالم ترین منابع ویتامین E است. هر یک پیمانه کلم بروکلی ۴۰درصد نیاز بدن به این ویتامین را تامین می کند.