از فواید ازدواج!

سن ازدواج یک عامل مهم در این زمینه محسوب می شود...

نتایج مطالعات اخیر نشان می‌دهد، مردان متأهل در مقایسه با مردان مجرد از استخوان‌های قوی‌تر و سالم تری برخوردار هستند. همچنین پیش از این مشخص شده بود که ازدواج در مردان با کاهش خطر حمله قلبی و پیشگیری از برخی سرطان ها نیز در ارتباط است.

در این مطالعه برای اولین بار محققان دانشگاه کالیفرنیا کیفیت زندگی زناشویی را بر سلامت استخوانی مردان و زنان مورد بررسی قرار دادند. برای انجام این تحقیق تراکم استخوانی ۱۲۰۰ فرد ۲۵ تا ۷۵ ساله بررسی شد. نتایج نشان داد مردان متأهلی که ازدواج پایدار و موفقی داشته و تجربه قبلی یک زندگی ناموفق را نداشته اند، در مقایسه با مردانی که از همسر خود جدا شده اند یا هرگز ازدواج نکرده اند، استخوان های سالم و قوی تری دارند.

همچنین مشخص شد سن ازدواج یک عامل مهم در این زمینه محسوب می شود و در مردانی که پیش از ۲۵ سالگی ازدواج می کنند، این اثر مشاهده نمی شود.

همچنین محققان تأکید می کنند که ازدواج تأثیر کاملا یکسانی بر سلامت زنان و مردان ندارد اما بر اساس این مطالعه سلامت استخوانی مردانی که هرگز ازدواج نکرده اند، از همسر خود جدا شده یا او را از دست داده اند، بسیار پایین است و همین طور زنانی که زندگی مشترک موفقی ندارند، از سلامت استخوانی مناسبی نیز برخوردار نیستند.

نتایج این مطالعه در نشریه بین المللی پوکی استخوان منتشر شده است.