درمان خانگی ورم لنفاوی

برآمدگی های زیربغل بر اثر ورم گره های لنفاوی به وجود می آید و نشانه عفونت است که بدن تلاش می کند با آن مقابله کند.

برآمدگی های زیربغل بر اثر ورم گره های لنفاوی به وجود می آید و نشانه عفونت است که بدن تلاش می کند با آن مقابله کند. این برآمدگی ها در برخی موارد نیز ممکن است نشانه سرطان باشد. البته باید دانست که همه این برآمدگی ها سرطانی نیست بلکه یک عفونت خوش خیم است و به راحتی قابل درمان است. در این مطلب به نقل از سایت «Prevention» به درمان های خانگی برای رفع این برآمدگی ها اشاره شده است که نه هزینه دارد و نه عوارض جانبی برای مصرف کننده.

* آب بخورید: اغلب مشکلات بدن به علت عدم تنظیم میزان مایعات بدن و خون است. برای گردش خون مناسب لازم است که آب کافی مصرف کنید. از این طریق مواد مغذی لازم و آنتی بادی های مورد نیاز برای مقابله با ورم تامین می شود و درد کاهش می یابد.

* درمان با گرما: یک روش قدیمی و آسان برای درمان برآمدگی ها، گرم کردن قسمت متورم است. این کار از طریق کمپرس حوله گرم یا حوله مرطوب با آب گرم انجام می شود. این روش درد و ورم را به سرعت کاهش می دهد.

* ماساژ: ماساژ آرام باعث بهبود گردش خون و کاهش ورم خواهد شد.

مصرف زیاد ویتامین E:

مشکلات پوستی اغلب به علت کمبود برخی پروتئین ها و ویتامین ها در بدن رخ می دهد. یکی از ویتامین های لازم برای پوست انسان، ویتامین E است. بنابراین، شیر، میوه و سبزی که همه آن ها حاوی ویتامین E است مصرف کنید. در صورت نیاز، می توان از مکمل ویتامین E کمک گرفت.

* هندوانه بخورید: این میوه خاصیت سم زدایی دارد. مصرف روزانه یک لیوان آب هندوانه باعث پاکسازی بدن می شود.

* آب لیموی تازه: آب این میوه منبع غنی ویتامین C و ماده ضدالتهابی است که علاوه بر کاهش ورم باعث درمان آن نیز می شود. برای اینکه سریع نتیجه بگیرید، علاوه بر خوردن آب لیمو، کمی از آن را نیز زیر بغل بمالید.

* جوز هندی: این ادویه دارای خاصیت ضدالتهابی و ضد باکتریایی است که درد را کاهش می دهد.

* پیاز: پیاز دارای خاصیت ضد میکروبی و ضدعفونی کننده است؛ آب آن به طور معجزه آسایی با تورم مقابله می کند.

* زردچوبه: این ادویه خاصیت ضدعفونی کننده، ضدالتهابی و ضد باکتریایی دارد. مصرف یک لیوان شیر داغ با کمی زردچوبه می تواند درد و ورم را کاهش دهد.

* مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین را کاهش دهید.

قهوه و چای که منابع غنی کافئین است، می تواند باعث افزایش ورم شود. برای درمان سریع بهتر است از مصرف این نوشیدنی ها پرهیز کنید.

* ویتامین A: برای تسریع در درمان مصرف ویتامین A را افزایش دهید؛ هویج منبع غنی این ویتامین است.

* سیر: برای گرفتن نتیجه بهتر چند حبه سیر را با آب ولرم میل کنید یا به غذای روزانه تان اضافه کنید. سیر خاصیت ضدالتهابی دارد.

* حمام گرم و سرد: برای درمان از حمام آب گرم و سرد استفاده کنید. آب سرد درد را تسکین می دهد و آب گرم، گردش خون را بهبود می بخشد.

* پرهیز از غذاهای چرب و پرادویه: این نوع غذاها باعث ایجاد تعریق بیشتر در زیر بغل می شود که رشد باکتری را در پی دارد.

* رعایت بهداشت شخصی: هر نوع عفونت، بیماری یا ورم با تمیز و خشک نگه داشتن از بین می رود.غدد زیر بغل به دلیل فعالیت زیاد تعریق زیادی دارد.

* نکات مهم:

* فردی که دچار تورم غدد لنفاوی زیربغل است، باید لوازم شخصی کاملا جدا داشته باشد و لباس های وی جداگانه شست وشو شود.

* بیمار از لوازم بهداشتی دیگران استفاده نکند.

* از صابون های زبر استفاده نشود.

* برآمدگی نباید دست کاری شود زیرا احتمال پخش شدن عفونت وجود دارد.

* زیر بغل با تیغ اصلاح نشود.

* تا زمان خوب شدن از دئودورانت های زیر بغل استفاده نشود.

* این بیماران هر روز باید حمام کنند.

مترجم: علیرضا