مادر باردار ۲ فنجان قهوه و افزایش لوسمی‌ کودک

محققان می گویند: زنان بارداری که روزی ۲ فنجان قهوه مصرف می کنند، نوزاد خود را در معرض خطر سرطان خون یا لوسمی قرار می دهند.

محققان می گویند: زنان بارداری که روزی ۲ فنجان قهوه مصرف می کنند، نوزاد خود را در معرض خطر سرطان خون یا لوسمی قرار می دهند. نتایج بررسی ها نشان می دهد احتمال ابتلا به لوسمی در این کودکان تا ۶۰ درصد افزایش می یابد. متخصصان خواستار این شده اند که دولت ها، همان گونه که درخصوص مصرف مشروبات الکلی و سیگار به زنان باردار هشدار می دهند، درباره مصرف این نوشیدنی حاوی کافئین نیز هشدار دهند. به اعتقاد آن ها، کافئین با ایجاد تغییراتی در دی ان ای جنین، سلول های آن ها را به تشکیل تومور مستعدتر می کند. آنان طی مطالعات خود دریافته اند، نوزادان زنانی که در دوران بارداری قهوه مصرف می کردند، ۲۰ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به لوسمی قرار دارند. مصرف بیش از ۲ فنجان قهوه در روز، این خطر را تا ۶۰ درصد افزایش می دهد و مصرف ۴ فنجان یا بیشتر این خطر را تا ۷۲ درصد افزایش می دهد.

به گفته آنان، افزایش این بیماری بین کودکان را می توان به عوامل محیطی از جمله آلودگی، زندگی درکنار دکل های برق و میدان های مغناطیسی ومصرف قهوه ارتباط داد.