ورزش کنید بدون اشتباه

ورزش کردن برای حفظ سلامت بدن، کاهش وزن و به دست آوردن اندام مناسب لازم است، اما همانند دیگر فعالیت ها ورزش کردن نیز اصول و قوانین خاص خود را دارد که بسیاری از افراد آن را رعایت نمی کنند و در انجام فعالیت های ورزشی اشتباه می کنند.

ورزش کردن برای حفظ سلامت بدن، کاهش وزن و به دست آوردن اندام مناسب لازم است، اما همانند دیگر فعالیت ها ورزش کردن نیز اصول و قوانین خاص خود را دارد که بسیاری از افراد آن را رعایت نمی کنند و در انجام فعالیت های ورزشی اشتباه می کنند. در این مطلب به برخی از این اشتباهات اشاره می کنیم.

هنگام دراز و نشست مراقب زبان خود نیستید

به نقل از سایت «prevention» اگرچه عجیب به نظر می آید اما هنگام دراز و نشست باید زبان را به کام بچسبانید و سپس به ورزش بپردازید. با این روش فشاری روی گردن وارد نمی شود و می توانید روی ورزش شکم تمرکز کنید.

استفاده از یک نوع وزنه

بیشتر افراد بر این تصورند که برای وزنه برداری کار با وزنه ۷-۵ کیلوگرمی کافی است اما در اصل با بالارفتن مقاومت عضلات لازم است ۲ تا ۳ هفته حدود ۳ کیلوگرم به وزن دستگاه اضافه کنید. تا زمانی که با احساس درد، لرزیدن دست یا کم آوردن نفس مواجه نشده اید، هر بار می توانید این حرکت را تکرار کنید.

ورزش های کششی قبل از ورزش هوازی

انجام ورزش های کششی قبل از ورزش هوازی، چندان تاثیرگذار نیست.بهترین راه آماده کردن عضلات، نرمش آرام است. پس میزان ورزش را کم کم افزایش دهید. این کار بهتر از انجام ورزش های کششی است زیرا ضربان قلب را بالا می برد و خستگی مفرط ایجاد نمی کنند.

ورزش شنا را با حرکات کامل انجام می دهید

معمولاً چون ورزش شنا برای تقویت عضلات توصیه می شود همه افرادی که قصد تقویت عضلات خود را دارند این ورزش را انجام دهند. انجام این تمرین ورزشی برای زنان مشکل است.

بنابراین لازم نیست خانم ها زانوی خود را از روی زمین بردارند بلکه کافی است دست ها را راست نگه دارند و زانوها و گردن در یک خط قرار گیرد و در حالی که زانوها روی زمین است خود را بلند کنند.

قبل از رفتن به باشگاه اسنک می خورید

مصرف شکلات انرژی زا قبل از ورزش، می تواند انرژی را از بین ببرد اما چرا؟ بیشتر این شکلات ها سرشار از فیبر است که زمان هضم آن خیلی طول می کشد. این روند نیز به انرژی نیاز دارد که بهتر است برای عضلات صرف شود. در این مورد فرد احساس بی حالی و کمبود انرژی می کند اگر قبل از ورزش احساس ضعف دارید، به جای شکلات، موز بخورید که بسیار سریع هضم می شود.از مصرف سیب نیز بپرهیزید.

پس از ورزش پرخوری می کنید

معمولا مربیان برای بازسازی بدن مصرف مقداری پروتئین و کربوهیدرات را توصیه می کنند اما این بدان معنی نیست که با مصرف زیاد کالری زحمت خود را هدر دهید.بهتر است مصرف بیشتر از ۱۵۰کالری نباشد.

خود را وزن نمی کنید

وزنه، ابزار کلیدی برای کم یا زیاد کردن وزن است. افرادی که به طور منظم خود را وزن می کنند، نسبت به دیگران وزن بیشتری کم می کنند زیرا با مشاهده پایین آمدن وزن، تشویق می شوند که ورزش خود را ادامه دهند.