سرفه های خشک می تواند نشانه آسم باشد

سرفه های خشک و بدون خلط که پس از ورزش، خندیدن یا گریه کردن شدت پیدا می کند و به مدت ۶ تا ۸ هفته ادامه دارد، نشانه نوعی آسم تلقی می شود.

سرفه های خشک و بدون خلط که پس از ورزش، خندیدن یا گریه کردن شدت پیدا می کند و به مدت ۶ تا ۸ هفته ادامه دارد، نشانه نوعی آسم تلقی می شود.
این نوع آسم دارای علایم خس خس سینه یا کمبود نفس نیست. به نقل از سایت «Rodale» برای تشخیص آسم پزشک آزمایش ریه تجویز می کند. در صورت قطعی نبودن نتیجه آزمایش، بیمار باید آزمایش «متاکولین» دهد. در این نوع آزمایش ، به بیمار دوز بالایی از داروی «متاکولین» داده می شود تا استنشاق کند و پزشک بتواند عملکرد ریه را بررسی کند. در صورت ابتلا به آسم، استنشاق متاکولین خس خس سینه ایجاد می کند. در مقابل افرادی که عملکرد ریه هایشان طبیعی است، واکنش کمی به این دارو نشان می دهند.
تمام افراد به این نوع آسم مستعد هستند. در ۲۵ درصد افرادی که با سرفه مزمن به پزشک مراجعه می کنند، این نوع آسم تشخیص داده می شود. اما چرا برخی افراد به این نوع آسم دچار می شوند؟ احتمال داده می شود، این نوع آسم با قرار گرفتن در معرض گرد و خاک، دمای سرد و ورزش کردن تحریک شود. راه تشخیص این مشکل، مصرف داروهای آسم است. در صورت رفع شدن سرفه، مشخص می شود که آسم همراه سرفه است یا نه.
در غیر این صورت باید دنبال علت دیگری بود. در این نوع آسم ، شدت و تکرار علایم در انتخاب دارو موثر است. همانند تمام انواع آسم لازم است که فرد برنامه غذایی سالم و ورزش منظم را دنبال کند و به موقع دارو مصرف کند.