افزایش سن و بهبود سلامت

با افزایش سن میزان استرس، ابتلا به حساسیت و سرماخوردگی تا حدودی کاهش می یابد، زیرا سیستم دفاعی بدن یاد می گیرد با شرایط سخت کنار بیاید.

با افزایش سن میزان استرس، ابتلا به حساسیت و سرماخوردگی تا حدودی کاهش می یابد، زیرا سیستم دفاعی بدن یاد می گیرد با شرایط سخت کنار بیاید. اگر چه این تغییرات چشمگیر نیست اما حتی کوچک ترین بهبود فیزیولوژیکی نیز می تواند در میزان لذت بردن از زندگی تاثیرگذار باشد.

▪ بیماری های مزاحم

اگر چه با افزایش سن سیستم دفاعی ضعیف تر می شود اما از دهه های ۳۰ و ۴۰ زندگی، بدن به دلیل مقابله با انواع عفونت ها توان مقابله با عفونت های جدید را دارد و به مرور زمان، انواع مختلف از آنتی بادی ها در بدن ذخیره می شود و در سال بعد که دوباره فرد در معرض آن ویروس و یا مشابه آن قرار می گیرد آنتی بادی ها به مقابله با عفونت می پردازد.

▪ بنیه بهتر

اگر در میانسالی قصد دارید در مسابقه ورزشی شرکت کنید، حتماً این کار را بکنید. بیشتر دوندگان مسابقات ماراتن در سنین ۳۰ به بالا بوده اند. نتایج بررسی ها نشان می دهد که هر فردی در ۳۵ سالگی به اوج سلامت می رسد. حتی اگر دونده حرفه ای نیستید، می توانید در دهه ۴۰ زندگی در مسابقات دو شرکت کنید.

▪ نگهداری از پوست و مو

ایام نوجوانی و جوانی تان را به یاد می آورید که چقدر جلوی آینه وقت صرف می کردید؟ با افزایش سن نه تنها استرس شما درمورد ظاهرتان کمتر می شود بلکه به عقیده بعضی محققان پوست و مو به مراقبت کمتری نیاز دارد. پوست سر، چربی کمتری تولید می کند، بنابراین کمتر نیاز به شستن مو دارید. هم چنین با پایین رفتن میزان استروژن رشدمو های بدن کاهش می یابد.

▪ استرس کمتر

با افزایش سن و کسب تجربه، راحت تر می توانید با شرایط زندگی و یا محیط کار خود کنار بیایید و نگرانی های شما کمتر می شود.

▪ توانمندی فکری

نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد برخی مهارت ها و توانایی های ذهنی در میانسالی بیشتر و قوی تر می شود. زیرا برای انجام دادن کارهای روزانه ۲ نیمکره مغز فعال می شود که به مرور زمان این امر باعث تقویت مغز می شود. به همین دلیل است که زنان در دهه های ۴۰ ، ۵۰ و ۶۰ زندگی نمره های بالاتری در امتحانات کسب می کنند.