نامه شورای هماهنگی ائتلاف اصلاح طلبان فارس به رئیس جمهور منتخب

احتراماً با تبریک اخذ رای اعتماد کابینه و استقرار و شروع بکار دولت تدبیر و امید و آرزوی هر چه زودتر کامل شدن کابینه ، با توجه به...

تلک الایام نداولها بین الناس و لیعلم الله الذین آمنو و یتخذ منکم شهداء

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام .

احتراماً با تبریک اخذ رای اعتماد کابینه و استقرار و شروع بکار دولت تدبیر و امید و آرزوی هر چه زودتر کامل شدن کابینه ، با توجه به شرایط خطیر و سرنوشت ساز کشور و دغدغه جنابعالی و دوستداران و انتخاب کنندگان حضرتعالی درخصوص دفاع از حقوق و خواسته های بحق مردم و هم چنین بیم از غلبه یاس و نومیدی در بین مشتاقان و امیدواران به گشایش مشکلات و علاوه بر آن ترس از تجدید قوای کسانی که با بی تدبیری خود اوضاع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور را به این ورطه کشانیده اند، همانطور که وعده داده اید لازمست مردم به طور مستند از واقعیت اقتصادی و اجتماعی کشور در ابتدای شروع بکار دولت آگاهی داشته باشند، تا بدانند شرایط واقعی کشور چگونه است ؟ و چه انتظاری از دولت داشته باشند. جناب رئیس جمهور ! اینک میدانیم که دولت تدبیر و امید وارث اقتصادی است که به قول مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی "وضعیت اقتصاد کلان کشور با منابع صرف شده متناسب نیست " در واقع عملکرد اقتصاد کلان کشور در دوره ۸۴ تا ۹۲ در مقایسه با منابعی که استفاده شده (به ویژه منابع ارزی) شکاف قابل توجهی با وضعیت مطلوب دارد. ( به نقل از خبرگزاری فارس ۹/۶/۹۲ ) اما علیرغم این وضعیت مشاهده می شود که رئیس جمهور سابق در گزارش پایان دولت دهم و در حضور مقام معظم رهبری با ارائه آمار در بیست عرصه, پیشرفت های کشور را در دوره هشت ساله ریاست جمهوری خور چشمگیر و در برخی موارد از ۲۷ سال گذشته بیشتر می داند، ایشان در مصاحبه تلویزیونی اظهار می دارند که هدیه ما به دولت بعدی ۱۰۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی است و در جای دیگری می فرمایند کلیه بدهی های دولت به بانک مرکزی تسویه شده است و در صندوق توسعه ملی نیز ۳۰ میلیارد دلار نقد وجود دارد ، این در حالی است که اظهارات کارشناسان و آگاهان از اوضاع کشور کاملاٌ بر عکس گفته های آقای دکتر احمدی نژاد است.
به عنوان مثال برخی از ارثیه های دولت های نهم ودهم برای دولت تدبیر و امید را ۹ هزار پروژه نیمه تمام ، عدم رعایت عدالت در توزیع پروژه ها در استانهای مختلف کشور- بدهی ۴۸۷ هزار میلیارد تومان به بخشهای غیر دولتی و دولتی ، استخدام بی رویه بیش از ۱۰ هزار نفر در قالب طرح " آفرینش مهر " در آخرین روزهای کاری دولت ، واگذاری و بخشش های بی حساب و کتاب اموال و دارائی های دولت به بخشهای خصوصی و عمومی و... آنچه در بالا آورده شده اندکی از تفاوت و تناقض هایی بسیار در ادعاها و واقعیت های اقتصادی کشور است .
پس واضح است که دلیل اصلی این تفاوت ها، مخدوش بودن آمارها و هم چنین نقص معیارها و شاخص های ارزیابی بوده است که موجب شده ارزیابی هایی گمراه کننده که از وجاهت علمی برخوردار نیستند از وضعیت کشور ارائه شود. بنابراین ضرورت دارد برای افزایش توان داوری مردم ، دولت اولاٌ نسبت به تعیین معیارها و استانداردهای دقیق و غیر قابل خدشه برای ارزیابی اوضاع کشور اقدام نماید ثانیاٌ نسبت به استقرار نظام اطلاعاتی و آماری درست و شفاف اهتمام ورزد .

جناب رئیس جمهور، تجربیات تاریخی به ما می آموزد که هیچ مصلحتی مهمتر از حفظ اعتماد و اطمینان مردم و عمل به میثاقی که با آنان بسته اید نبوده و هیچ دستگیره ای محکمتر از پشتوانه مردمی نخواهد بود . امید است با سر انگشت تدبیر و امید ، فرصت سوزی ها ، کاستی ها و خسارت های وارد شده را جبران و توفیقات روز افزون نصیب ملت و دولت گردد.


مهدی سادات شجاعی