تاثیرات بی سوادی در کسب و کار

نویسنده دراین مقاله متوجه می شود که سواد چه نقش بسزایی در پیشرفت اقتصادی و کسب و کار می تواند داشته باشد او متوجه می شود که ۱۴ درصد از مردم ایالات متحده امریکا بی سواد هستند و این امر خسارات جبران ناپذیری بر اقتصاد و کسب و کار این کشور وارد کرده به همین دلیل جامعه امریکا از این ناحیه سالیانه ۲۲۲ بیلیون دلار به خاطر عدم استخدام ، فقدان بهروری کاری و جرایم خسارت می بیند. سواد روی خانواده ها و جوامع تاثیرگذار است همچنین روی کسب و کار و کارکنان بمنظور سودمندی در هر جا و هر ناحیه تاثیر گذار می باشد.

طبق نظر سازمان های غیر انتفاعی و حرفه ای سواد ، در ایالات متحده ، ۱۴ درصد از بزرگسالان به اندازه کافی سواد خواندن و تکمیل درخواست شغلی را ندارند و از نظر رنکینگ جهانی ایالات متحده در بین دیگر کشورهای صنعتی رتبه پنجم را در جهان دارد.
به همین دلیل ایالات متحده سالیانه ۲۲۲ بیلیون دلار به خاطر عدم استخدام ، فقدان بهروری کاری و جرایم خسارت می بیند. سواد روی خانواده ها و جوامع تاثیرگذار است همچنین روی کسب و کار و کارکنان بمنظور سودمندی در هر جا و هر ناحیه تاثیر گذار می باشد.
سواد
مرکز ملی آمار آموزش سواد را به عنوان توانایی استفاده از اطلاعات چاپ شده تابع جامعه و افزایش دهنده دانش و عاملی برای دستیابی به اهداف تعریف می کند. بی سوادی تابعی از توانایی خواندن در سطوح مقاطع چهارم تا ششم است دیگر لوازم سواد توانایی استفاده از فن آوری ، حل مشکلات و انجام ریاضی را دارد. بر اساس ارزیابی که در سال ۲۰۰۳ صورت گرفت نزدیک به ۲۲ درصد از بزرگسالان در ایالات متحده از نظر مهارت در سطح پایینی قرار دارند که این ارزیابی توسط سازمان ملی ارزیابی سواد بزرگسالان انجام شده است .
این بزرگسالان قادر به فهم استفاده از زبان نوشتاری کافی و عملی در جامعه یا در محل کار نیستند.
● کاهش بهره وری و سودمندی
هزینه های بی سوادی در زمینه کسب و کار و جامعه در کشور ایالات متحده با عث شده تا این کشور حداقل ۲۲۵ میلیارد دلار در سال به دلیل بیکاری ، کاهش بهروری نیروی کار ، جرم و جنایت زیان ببیند. کسب و کار زمان را از دست میدهد چرا که زمان با ارزش است و فراهم کننده آموزش مهارتهای پایه می باشد که یکی از این مهارتها زبان انگلیسی بعنوان زبان دوم برای کارگران می باشد.کارگرانی که قادر به خواندن و تفسیر نشانه های اساسی و دستورالعمل های ایمنی سازش نیستند باعث کندی تولید می شود و سبب خطاهایی می شوند که روی سودمندی و رضایتمندی مشتری و انطباق با قوانین و الزامات قانونی تاثیر گذار هستند. بی سوادی همچنین روی توانایی کارگران به منظور ارتباط با هر کسی و هر اصولی تحت عنوانی تیم تاثیر گذار می باشد.

● توسعه نیروی کاری
اگر چه تقاضا برای کار با مهارتهای عالی و تحصیلات دانشگاهی افزایش یافته است ولی بزرگسالان بیشتر با موانعی از قبیل مهارت محدود زبان انگلیسی ، نداشتن مدرک دیپلم و تحصیلات عالی و برنامه های آموزشی روبرو شده اند. در ایالات متحده ، کارکنان با دو سال مدرک دانشگاهی و بر طبق سواد حرفه ای تقاضای کار می دهند.
بی سوادی بین نیروی کار و نیازهای کسب و کار ایجاد شکاف می نماید و کار در محل کار بعنوان یک مساله پیچیده در می آید و مبتنی بر فن آوری می شود. بی سوادی همچنین در کیفیت کاری کارگران تاثیر گذار است وبا جرایم ، مسائل بهداشتی و نرخ بالای بیکاری ارتباط دارد.
● رقابت جهانی
رقابت به عنوان عامل اقتصادی در جهان که نیاز به افزایش سطوح عالی آموزش و پرورش دارد در جریان است . بی سوادی در میان کارگران امریکایی توانایی کسب و کار را برای رقابت در سطح جهان تهدید می نماید .ایالات متحده پشت سر چندین کشور که در آموزش و پرورش و نیروی کار وعلم و فن آوری و مهندسی پیشرفت کرده اند قرار گرفته است.
بیسوادی باعث شده تا کسب و کار این کشور دچار نقطه ضعف شود و در رقابت جهانی نسبت به کارگرانی که دارای تحصیلات بهتری باشند نتوانند رقابت نمایند.


برگرفته از سایت :
http://smallbusiness.chron.com/effects-illitracy-business-۲۲۸۹۸.html
عنوان به انگلیسی :
Effects of illiteracy on business
نویسنده : گیل سی سامز
مترجم : فرض الله عزیزی