چند تکنیک ساده برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خانه

اگر به فکر راه‌حلی برای کاهش هزینه‌های اضافی خانه و پس‌انداز کردن پول بیشتر هستید می‌توانید با چند تغییر ساده و کوچک در آشپزخانه به این هدف دست یابید.

اگر به فکر راه‌حلی برای کاهش هزینه‌های اضافی خانه و پس‌انداز کردن پول بیشتر هستید می‌توانید با چند تغییر ساده و کوچک در آشپزخانه به این هدف دست یابید.

با اندکی تغییرات در لوازم آشپزخانه‌ و تهیه و انتخاب آنها بر مبنای بازدهی انرژی مناسب می‌توانید طی سال‌های آتی بسیاری از هزینه‌های اضافی خانه را کاهش دهید.

برای شروع بهتر است وسایل آشپزخانه‌ای را خریداری کنید که دارای برچسب انرژی هستند. این وسایل ۱۰ درصد کمتر انرژی مصرف می‌کنند. همچنین راه‌حل‌های دیگری که برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خانه موثر هستند عبارتند از:

- یخچال فریزرهای قدیمی را تعویض کنید. با جایگزین کردن یخچال فریزرهای قدیمی با فریزرهای جدید دارای برچسب انرژی، سالانه حدود ۱۰۰ دلار در هزینه‌های خانه خود صرفه‌جویی خواهید کرد.

- از لامپ‌های فلورسنت استفاده کنید. با استفاده از لامپ‌های فلورسنت آن هم تنها در فضای آشپزخانه‌ می‌توانید سالانه ۲۴ دلار در هزینه انرژی صرفه‌جویی کنید. استفاده از هر لامپ فلورسنت در سال شش دلار در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کند. این لامپ‌ها همچنین ۷۵ درصد کمتر از لامپ‌های تابشی حرارت ایجاد می‌کنند و در نتیجه فضای خانه‌ خنک‌تر می‌ماند و کمتر به استفاده از خنک‌کننده‌ها بویژه در فصول گرم نیاز خواهید داشت.

- ماشین ظرفشویی قدیمی خود را عوض کنید. با جایگزینی یک ماشین ظرفشویی قدیمی با ماشین ظرفشویی جدید دارای برچسب انرژی، سالانه حدود ۴۰ دلار و همینطور ۱۰ گالن آب صرفه‌جویی می‌شود.

- پنجره‌های جدید نصب کنید. با نصب پنجره‌های جدید به جای پنجره‌های قدیمی می‌توانید سالانه ۹۵ دلار در هزینه‌های خانگی صرفه‌جویی کنید.

- از لامپ‌های ال‌ای‌دی (کم‌مصرف) استفاده کنید. استفاده از لامپ‌های ال‌ای‌دی در زیر کابینت‌ها و «اپن» آشپزخانه‌، حدود ۲۵ الی ۲۰۰ دلار در سال به پس‌انداز شما اضافه می‌کند. همچنین لامپ‌های ال‌ای‌دی دارای برچسب انرژی با میانگین مصرف روزانه چهار ساعت، حدود ۲۲ سال عمر می‌کنند.

- اندازه ظروف خوراک‌پزی را درست و متناسب با نیازتان انتخاب کنید. استفاده از ظروف برقی با اندازه مناسب سالانه ۳۶ دلار از هزینه‌های اضافی خانه می‌کاهد و به پس‌انداز شما می‌افزاید. ظروف کوچک‌تر به انرژی کمتری برای گرم شدن محتویات داخل آنها نیاز دارند. همچنین با گذاشتن در ظروف آشپزی علاوه بر پخت بهتر و سریع‌تر، فضای آشپزخانه نیز خنک‌تر می‌ماند.